رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با تلاش‌های انجام شده تمامی مطالبات سویاکاران استان اردبیل پرداخت شد.
کد خبر: ۵۶۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 08 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، عدیل سروی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی روند ارائه مطالبات سویاکاران استان اردبیل اظهار داشت: امسال 45 هزار و 280 تن در استان اردبیل محصول سویا تولید شده است که نسبت به سال 92 شاهد افزایش سه برابری هستیم

وی افزود: در طی سال‌هایی که سویا در استان اردبیل کشت می‌شود این میزان تولید  یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود و از این میزان تولید یادشده  49 هزار و 953 تن توسط شرکت خدمات بازرگانی غله خرید و به کارخانه روغن‌کشی حمل شده است و مابقی به صورت بذری بوده و ارزش محصول تولیدی 100 میلیارد تومان است که با پیگیری لازم و حمایت از وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شد.

سروی بیان کرد: در سال زراعی 96-95 از کل خرید تضمینی دانه سویا که بالغ بر85 هزار تن بوده، استان اردبیل با کسب مقام نخست تولید در سال 96 با تولید 53 درصد کل سویای کشوری را به خود اختصاص داده است و این بیانگر این واقعیت بوده که از زمان کشت سویا در اردبیل امسال رکورد تولید در 25 سال گذشته شکسته شده است که این یک موفقیت ارزشمند و بزرگی برای استان درتولید دانه‌های روغنی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد بیمه این زراعت گفت: امسال در مجموع نزدیک 557 هکتار از این زراعت تحت پوشش بیمه قرار گرفت که امیدواریم با گسترش فرهنگ بیمه در بین تولیدکنندگان روز به روز شاهد افزایش سطح تحت پوشش بیمه محصول سویا و دیگر زراعت‌ها در استان باشیم.

وی تصریح کرد: امسال نزدیک به 16 هزار و 500 هکتار از اراضی حاصلخیز شهرستان‌های شمالی استان با سه هزار و 315 بهره‌بردار کشاورزی به زیر کشت دانه روغنی سویا رفت و عملیات برداشت این محصول از نیمه دوم آبان‌ماه شروع و تا آخر آذرماه با موفقیت به پایان رسید.

اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در مراسم گرامیداشت سی و نهمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از اهداف پلیدی که بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند این است که اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی  کمرنگ‌تر کنند.

حجت‌الاسلام اکبر اکبری بیان کرد: نظام سلطه و عوامل نفوذ همیشه کوشیده‌اند عقبه مردمی نظام را از حکومت اسلامی سلب کنند  اما غافلند از اینکه اساس و شالوده نظام جمهوری اسلامی بر پایه ولایت فقیه استوار است و هیچ نیروی اهریمنی نمی‌تواند وابستگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی را با رهبری خدشه‌دار کند.

وی با بیان اینکه نقلاب اسلامی مردم بر اساس اعتقادات دینی شکل گرفته و همه مسئولان موظفند در این راستا به مردم خدمت کنند، افزود: تمامی دست اندرکاران و متولیان تولید باید دست در دست هم دهند تا کشور را در تمامی محصولات کشاورزی به خودکفایی و قطع وابستگی از بیگانگان  برسانند تا کشور اسلامی بتواند با  برخورداری از نعمت بزرگ امنیت ملی از امنیت غذایی نیز برخوردار باشد.

رئیس شورای هماهنگی و  تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز بیان کرد: یکی از ضروریات جامعه اسلامی همت جهادگران عرصه تولید و خودکفایی در حمایت از ولی فقیه است، انقلاب اسلامی برخواسته از بطن مردم است و از پایه و اساس مستحکم مردمی برخوردار بوده و هدف اصلی انقلاب هم حاکمیت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام ولی نظرپور  گفت: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی نیز همانند سال‌های گذشته با حضور پرشور خود در راهیپمایی 22 بهمن نشان خواهند داد که عوامل فتنه و نفوذی هرگز نمی‌توانند خللی در اهداف مقدم نظام جمهوری اسلامی وارد سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار