رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت در سطح استان نخستین دانشکده طب سنتی استان سال آینده احداث شده و رشته پزشکی آبدرمانی نیز در این استان دایر خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 13 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری سلامت در سطح استان نخستین دانشکده طب سنتی استان اردبیل سال آینده احداث و راه‌اندازی شده و رشته پزشکی آبدرمانی نیز در این استان دایر خواهد شد.

وی با اشاره به وجود آبگرم‌های معدنی متعدد در سطح استان بیان کرد: این یک ظرفیت مهم برای راه‌اندازی رشته تحصیلی در این حوزه و ایجاد اشتغال بوده چرا که فارغ‌التحصیلان در این رشته می‌توانند در آبگرم‌های استان به‌کارگیری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به منظور ارائه آموزش‌های مناسب و مطلوب به دانشجویان در این رشته گروهی از پزشکان استان به عنوان نیروی مدرس به خارج از کشور اعزام می‌شوند تا آموزش‌های لازم را ببینند.

اخوان اکبری از انجام غربالگری سرطان برای 25 درصد از جمعیت استان اردبیل در راستای پیشگیری از این بیماری خبر داد و افزود:‌ در قالب این طرح سه سرطان شایع روده بزرگ، دهانه رحم و سینه مورد غربالگری قرار گرفته و میزان احتمال ابتلا به این بیماری‌ها در افراد بررسی و ارزیابی شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی برای تحت پوشش قرار دادن تمامی جمعیت استان در این طرح تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم این طرح را در استان به شکل کامل اجرا کرده و تمامی جمعیت استان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در مورد مشکلات نوبت‌دهی غیرحضوری در مراکز درمانی اردبیل اظهار کرد: سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری در راستای تقاضای مردم استان راه‌اندازی شده اما مشکلاتی در این زمینه مطرح است که برای رفع این مشکلات بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

اخوان اکبری با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی دولتی بیان کرد: یکی از دلایل مشکلات در نوبت‌دهی اینترنتی ترافیک مراجعه به این مراکز بوده که انتظار می‌رود در کنار بررسی‌ها مردم نیز همکاری و مشارکت کنند و در نوبت‌گیری غیرحضوری صبوری لازم را داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار