مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال تعداد ۷۰۲ طرح در زمینه مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ پنج میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۵۶۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۳ 13 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه بررسی فعالیت‌های حوزه اشتغال و تعاون در اردبیل اظهار داشت: در حوزه روابط کار در یک سال گذشته برای دو هزار و 121 نفر بیمه بیکاری برقرار شده و برای 550 نفر دوره آموزشی نظام مهندسی برگزار شده و تعداد یک هزار و 314 پرونده در خصوص مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گرفته است و 23 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تعاون نیز توانسته‌ایم 126 شرکت تعاونی را در گرایش‌های مختلف تاسیس و برای یک هزار و 100 نفر از ابتدای سال فرصت شغلی در بخش تعاون استان ایجاد کنیم، گفت: فعالیت صادراتی بخش تعاون در یک سال گذشته حدود 5 میلیون دلار بوده و در راستای بهره وری بیشتر در بخش تعاون 66 هزار و 495 نفرساعت دوره آموزشی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه حوزه اشتغال در استان از اهمیت خاصی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در استان برخوردار است، افزود: در حوزه اشتغال استان برای یک هزار و 233 طرح مبلغ 470 میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال فراگیر اختصاص یافته و این طرح‌ها برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و به تعداد 702 طرح در زمینه مشاغل خانگی مبلغ پنج میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص یافته است و تعداد 481 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای پذیرنده در قالب طرح کارورزی جذب شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: به منظور افزایش دانش و سطح آگاهی جوانان تحصیلکرده دانشگاهی استان دوره‌های آموزشی کارآفرینی به میزان سه هزار و 375 نفرساعت برگزار شده و دو مرکز مشاوره کار آفرینی جدید تاسیس شده و یک دوره فستیوال کودکان کار آفرین نیز در استان برگزار شده است.

وی در ارتباط با عملکرد حوزه امور اجتماعی تصریح کرد: دو دوره توزیع سبد غذایی را در راستای رفاه 97 هزار و 500 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان به ارزش تقریبی 5.2 میلیارد تومان انجام داده و چهار هزار و 500 نفر از کارگران از امکانات رفاهی، تفریحی و زیارتی استفاده کرده‌اند و 300 خانواده کارگری از امکانات استراحتگاه‌ها و زایرسراها برخوردار شده‌اند و در خصوص تامین هزینه‌های مازاد درمان کارگران، برای 13 هزار نفر بیمه تکمیلی برقرار و 11 هزار نفر در سامانه رفاهی ثبت‌نام شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: در راستای نشاط و تندرستی جامعه کارگری 55 مسابقه ورزشی در بین کارگران برگزار و 20 تیم کارگران استان به مسابقات قهرمانی کشوری اعزام شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار