رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در بازه زمانی ۱۰ ماهه گذشته ۳۸ درصد مجروحان در تصادفات درون شهری و سطح شهرعابران پیاده بودند که در همین رابطه از مسئولان انتظار داریم برای ایمن‌سازی محل تردد عابران پیاده اقدام کنند.
کد خبر: ۵۶۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 16 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، سرهنگ رحیم آقامحمدی در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طی 10 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تصادفات درون شهری استان اردبیل 26 نفر فوتی داشتیم که این تعداد در سال گذشته 46 نفر فوتی بود و آمار فوتی امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش 43 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل از لحاظ کاهش تصادفات منجر به فوت در کشور در رتبه سوم قرار دارد، افزود: متاسفانه درصد فوتی عابران پیاده همچنان نگران کننده بوده که در 10 ماه امسال 14 نفر از کشته‌شدگان تصادفات در استان اردبیل عابران پیاده هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از کسب رتبه‌های برتر برخی شهرهای استان اردبیل در رابطه با آمار تصادفات فوتی سطح شهر گفت: طی 11 ماهه امسال شهرستانهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در کاهش تصادفات منجر به فوت در مقایسه با سال قبل به ترتیب در رتبه اول تا سوم قرار دارند و حائز رتبه‌های برتر کاهش آمار تصادفات فوتی عابران پیاده در سطح شهر شدند.

آقامحمدی بیان کرد: در این راستا برخی از شهرهای اردبیل نیز با افزایش آمار وضعیت مطلوبی ندارند که در این زمینه شهرستان گرمی با افزایش قابل توجه آمار فوتی هم‌اکنون وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه 43 درصد علت تصادفات درون شهری در استان اردبیل طی 10 ماه گذشته به دلیل عدم توجه به جلو بوده است، اظهار کرد: در همین رابطه طی محدوده زمانی معین و 10 ماه گذشته امسال 22 درصد از علل تصادفات فوتی درون شهری نیز عدم رعایت حق تقدم عبور از سوی رانندگان گزارش شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ادامه داد: در بازه زمانی 10 ماهه گذشته 38 درصد مجروحان در تصادفات درون شهری و سطح شهرعابران پیاده بودند که در همین رابطه از مسئولان انتظار داریم برای ایمن‌سازی محل تردد عابران پیاده اقدام کنند.

آقامحمدی برخورداری از معبر استاندارد و ایمن برای عابران پیاده را یکی از اولویتهای هر شهری دانست و افزود: کاهش آمار تصادفات فوتی سطح شهری در استان اردبیل می‌تواند معرف این باشد که استان از سال گذشته تا به اکنون کمی در رعایت ایمنی هم از سوی عابران پیاده و هم از سوی رانندگان موفق عمل کرده است که در این زمینه باید همواره در تامین معابر استاندارد و ایمن برای عابران پیاده تلاش کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار