نماینده ولی فقیه در استان اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: زحمتکشان بخش کشاورزی ولی نعمتان و پشتوانه کشور اسلامی در عرصه اقتصادی و سیاسی هستند.
کد خبر: ۵۶۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 16 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی در دیدار با نخبگان بخش کشاورزی و مسئولان استان افزود: مسئولان و نمایندگان مجلس می بایست به این نکته باور قلبی داشته باشند که اولویت نخست استان حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی است و به همین دلیل می بایست سعی و اهتمام وافری در حل مشکلات این قشر زحمکتش از خود نشان دهند.

وی گفت: نباید با غفلت و بی توجهی موجبات مهاجرت روستائیان را به عنوان تولید کننده به شهرها که مصرف کننده هستند فراهم کنیم ، حل مسائل و مشکلات عشایر زحمتکش استان باید از اولویت ها باشد و سعی در حل مشکلات بهداشتی عشایر و تامین سلامت جسمی و روانی آنها سهم بیشتری را در رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان فراهم می سازد.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه کشور پیشرفت های خوبی در عرصه علم و فن آوری داشته ولی می بایست همین علم و فن با تجربیات تولید کنندگانی که سالیان سال به صورت تجربی زحمتکش کشیده اند تلفیق شود تا به بهترین نحو ممکن زمینه های رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان ایجاد شود.

آیت الله عاملی گفت: یکی از مهم ترین ابزار ترقی و پیشرفت در بخش کشاورزی بکارگیری علم و فن بهره وری در تولید محصولات کشاورزی است، بخش کشاورزی استان در تولید محصولات می بایست به سمتی حرکت کند که با استفاده از حداقل آب و خاک بیشترین میزان محصول را تولید کند.

وی همچنین با بیان اینکه کشاورزی سنتی دیگر جایگاهی در کشور ندارد، افزود: بهره برداری از آخرین علم روز جهانی راهگشای تنگناهای بخش کشاورزی استان است.

او اضافه کرد: دست اندرکاران و برنامه ریزان بخش کشاورزی استان نهایت استفاده را از علم مهندسی ژنتیک در تولید ارقام پر محصول انواع محصولات زراعی و دامی بکار ببندند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین افزود: تلاش مسئولان باید بر این اصل استوار باشد که بروکراسی ها و کاغذ بازی های اداری را از پیش روی سرمایه گذار بردارند تا سرمایه گذار وقت و انرژی خود را صرف کارهای بیهوده و پر پیچ و خم اداری نکند ، خسته نشود و با روحیه ای مضاعف واحد تولیدی و یا خدماتی خود را که باعث ایجاد ثروت و اشتغال می شود ، راه اندازی کرده و به بهره برداری برساند.

بهروز ندایی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این دیدار گفت: مشکل تامین آب کشاورزی یکی از مهم ترین چالش های فراروی این بخش است و تمامی تلاش مسئولان و دست اندرکاران باید بر مدیریت استفاده بهینه از آب استوار باشد.

وی افزود: تنوع کشت باید در استان اعمال شود و محصولات بر مبنای صادرات تولید شود ، اصلاح الگوی کشت و اصلاح ساختار صادرات و واردات محصولات کشاورزی باید به گونه ای باشد که تولید کننده متضرر نشود.

عدیل سروی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این دیدار گزارشی از تولید کشاورزی ارائه کرد و گفت: تلاش بر این است که با تشکیل کارگاههای تخصصی با حضور فرهیختگان بخش کشاورزی نقطه نظرات آنها در توسعه بخش کشاورزی بکار گرفته شود.

بخش کشاورزی مهم ترین محور فعالیت اقتصادی و توسعه کشاورزی استان اردبیل می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار