کد خبر: ۵۶۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 17 February 2018
 

حکم قصاص متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا در ملأعام به اجرا در‌می‌آید.

به گزارش تسنیم؛ متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا یک گام دیگر به قصاص نزدیک شد و قرار است حکم قصاص وی در ملأعام به اجرا دربیاید.

بنابر ماده 428 قانون مجازات اسلامی در مواردی که جنایت، نظم و امنیت عمومی را برهم زند یا احساسات عمومی را جریحه‌دار کند، تفاضل دیه می‌تواند با توجه به شرایطی و درخواست دادستان و تأیید رئیس قوه‌قضائیه از بیت‌المال پرداخت شود بنابراین با توجه به اینکه این جرم باعث اخلال در نظم و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود، قرار است پرونده برای پرداخت تفاضل دیه و گرفتن استیذان از طریق دادستانی به دفتر رئیس قوه‌قضائیه فرستاده شود و متهم ردیف اول بنابر کیفرخواست صادر شده در ملأعام (مشیریه) قصاص می‌شود.

بر اساس این گزارش، بنیتا دختر هشت ماه‌ای بود که 29 تیر سال جاری توسط دو سارق ربوده و پیکر بی‌جان این دختر بچه صبح روز چهارم مرداد داخل خودروی پراید در شهرستان پاکدشت کشف شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر بنتیا پنجم مرداد در آستان مقدس امام‌زادگان ابراهیم و اسماعیل (ع) در بخش کهریزک انجام شد و متهمان، 6 مرداد صحنه ربودن بنیتا را در منطقه مشیریه (محل وقوع ربودن بنیتا) بازسازی کردند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، تحقیقات از متهمان در دادسرای امور جنایی تهران انجام شد و پس از 17 روز رسیدگی پرونده در مرحله دادسرا که مشتمل بر تشریفات احاله نیز بود، به سرانجام رسید و کیفرخواست متهمان صادر شد.

در دو جلسه محاکمه‌ای که 20 و 22 شهریور در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، محمد شهریاری؛ نماینده دادستان و صادرکننده کیفر‌خواست برای متهمان، متن کیفر‌خواست را قرائت و برای متهم ردیف اول، تقاضای قصاص در ملأعام کرد.

در این جلسات پدر و مادر بنیتا و وکیل اولیای دم در جایگاه حاضر شده و خواستار قصاص برای هر دو متهم این پرونده شدند، در نهایت نیز متهم ردیف اول و دوم در جایگاه حاضر شده و به دفاع از خود پرداختند.

دادگاه در نهایت متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا را به اتهام قتل عمد به قصاص، به خاطر آدم‌ربایی، رها کردن طفل و مباشرت در سرقت مجموعاً به 51 سال حبس، 111 ضربه شلاق، رد عین مال مسروقه، دیه و دو سال تبعید به دیوان‌دره محکوم کرد.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز در ارتباط با عناوین اتهامی مختلف، جمعاً به 13 سال حبس، 111 ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در شهرستان ایذه محکوم شد.

با اعتراض متهمان، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده و حکم مجازات در شعبه 15 دیوان عالی کشور نیز تأیید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار