مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان اینکه 14 شهرستان استان کانون بحران فرسایش بادی هستند، گفت: خوشبختانه ریزگردی که تهدیدی برای مشهد باشد، نداریم.
کد خبر: ۵۶۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 21 February 2018
به گزارش تابناک : علیرضا صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در مشهد، با بیان اینکه استان خراسان رضوی در مسئله ریزگردها از استان‌های پیشرو است، اظهار داشت: ما از سال 1342 به بعد بحث جلوگیری از ریزگردها را در استان شروع کرده‌ایم که نخستین عملیات احیاء بیابان‌ها و جلوگیری از ریزگردها در حدود سال 1347 در حارث‌آباد سبزوار انجام شده‌است.
 
وی بیان داشت: 14 شهرستان استان کانون بحران فرسایش بادی هستند، شهرستان‌هایی مانند نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر، مه‌ولات، گناباد، خواف، رشتخوار و سرخس نقاط بیابانی در اطراف مشهد هستند که عملیات بیابان‌زدایی در این شهرستان‌ها انجام شده است و خوشبختانه ریزگردی که تهدیدی برای مشهد باشد، نداریم.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: وسعت عرصه‌های بیابانی استان 5 میلیون و 554 هزار هکتار است که شامل 48 درصد از کل اراضی خراسان رضوی است.
 
صحرایی با اشاره به اینکه امسال از محل اعتبارات ملی برنامه عملیات احیاء حدود یک هزار و 500 هکتار بیابان را در دست داریم، گفت: اراضی تحت تاثیر فرسایش بادی خراسان رضوی یک میلیون و 576 هزار هکتار که معادل 29 درصد مساحت کل بیابان‌های استان است که حدودا 576 هزار هکتار از این وسعت را به صورت جنگل‌های دست کاشت تاغ احیاء کرده‌ایم.
 
 
 
 
منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار