ایجاد اردوگاه جامع نگهداری معتادان؛
معاون دادگستری‌کل استان اردبیل خواستار ایجاد اردوگاه جامع برای معتادان با هدف بازپروری و اجرای برنامه‌های ویژه برای این افراد شد.
کد خبر: ۵۶۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱ 21 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی در هشتمین جلسه شورای مبارزه با موادمخدر در استانداری اردبیل اظهار کرد: در صورت اجرای ماده 42 قانون مبارزه با موامخدر در استان اردبیل و استفاده از ظرفیت این قانون که در آن به صراحت به نگهداری معتادان در اردوگاه‌های خاص با برنامه‌های ویژه از جمله ایجاد کار برای این قشر تاکید شده است گام‌های اساسی در راستای مبارزه با موادمخدر در استان برمی‌داریم.
 
وی با اشاره به اینکه حرفه‌آموزی برای معتادان و مراقبت بعد از خروج باید در راس برنامه‌های پیشگیرانه مسئولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایجاد اردوگاه‌های ویژه برای معتادان همراه با برنامه‌های حرفه‌‌آموزی اساس کار مسئولان است.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل همچنین بر تقویت ماده 16 مبارزه با موادمخدر نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری و شورای شهر در ایجاد کمپ‌های نگهداری معتادان به صورت عملیاتی وارد شده‌اند که تداوم این حرکت‌ها می‌تواند در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از موادمخدر و مراقبت بعد از خروج موفقیت‌هایی را نصیب مجموعه دستگاه‌های دخیل نماید.
 
خدادادی یکی از معضلات اصلی فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه را عدم برنامه‌ریزی‌های مدون و کار نامنظم و جزیره‌ای دانست و بیان کرد:  در بخش مبارزه با اعتیاد و طلاق و خشونت که در اردبیل رایج است ضروری است با پرهیز از کارهای جزیره‌ای بخشی‌نگری به صورت کلی وارد عمل شده و مسایل را به صورت ریشه‌ای حل و فصل کنیم.
 
وی هدف اصلی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر را شناسایی دقیق معتادان و احصای وضعیت آنها اعلام کرد و گفت: باید جمعیت دقیق معتادان در جامعه مشخص شود تا بتوان در این زمینه فعالیت‌های عملیاتی را اجرایی کرد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل با یادآوری اینکه در همه دستگاه‌های دخیل اقدامات در راستای مبارزه با موامخدر به صورت روتین در حال اجراست، افزود: پلیس مبارزه با موادمخدر و در کنار آن سایر دستگاه‌ها با تمام امکانات در این راستا فعالیت می‌‌کنند که سایر دستگاه‌ها نیز به صورت مکمل باید وارد عمل شوند.
 
خدادادی فعالیت دادگاه انقلاب را در راستای مبارزه با موادمخدر و قاچاقچیان یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر پرونده‌های سنگین در دادگاه انقلاب اسلامی وجود ندارد و ما با اهتمام ویژه در این بخش از متوقف شدن پرونده‌ها در این دادگاه مقابله می‌کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود ورود صدا و سیما به حوزه ترویج برنامه‌های پیشگیرانه از موادمخدر را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: صدا و سیما و آموزش‌ و پرورش به عنوان نهادهای مهم آموزشی در استان باید با ورود هدفمند به این حوزه موضوع پیشگیری از موادمخدر را وارد برنامه‌های عملیاتی خود کنند.
 
به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی را در حوزه پیشگیری از موادمخدر نیز ضروری دانست و اظهار کرد: برپائی کارگاه‌های آموزشی برای فرزندان و خانواده‌های کارمندان از مهمترین برنامه‌های پیشگیرانه است که می‌تواند سهم عمده‌ای را در آگاهسازی خانواده‌ها ایفا کند.
 
وی وقوع انواع مختلف جرایم را در حاشیه شهرها یادآور شد و تصریح کرد: پاکسازی مناطق آلوده شهری، تخریب اماکن مخروبه و مدیریت کامل شهرداری بر این اماکن و ... باید در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار گیرد تا از اجتماع معتادان و استعمال موادمخدر در این مکان‌ها خودداری شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار