کد خبر: ۵۶۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 21 February 2018

حامد زندیان اظهار کرد: بنا به تأکید مقام معظم رهبری، حوزه سلامت محور تمامی پیشرفت‌ها بوده و هر انسانی که بخواهد حتی در عرصه معنویت نیز رشد کند، نیازمند برخورداری از سلامتی است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سلامت جامعه یکی از رکن‌های اصلی سیاست‌های کشور بیان شده است، افزود: سلامتی از ۴ بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تشکیل شده که آسیب به هر بخش زمینه‌ساز بروز انواع آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت جامعه ادامه داد: فقر مالی و فرهنگی، بیکاری، کمبود درآمد، بیسوادی و تبعیض از عوامل اجتماعی منفی محسوب می‌شوند که زمینه‌ساز ایجاد انواع آسیب‌ها عنوان می‌گردند.

زندیان به چندبخشی و فرابخشی بودن عرصه سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: مشکلات اجتماعی و فرهنگی که سلامت جسمی و روانی جامعه را به صورت جدی مورد تهدید قرار می‌دهند، نیاز به تعامل تمامی مسؤولان داشته و ورود به جنگ با مشکلاتی نظیر بیکاری، کمبود درآمد، مشکلات فرهنگی و … به ورود قدرتمند دستگاه‌ها نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام آخرین شاخص‌های آماری نرخ امید به زندگی در اردبیل به میانگین کشوری نزدیک است، ادامه داد: نرخ رشد جمعیت اردبیل سیر نزولی دارد و کاهش جمعیت روستاها و مهاجرت به شهرها، حاشیه‌نشینی و بیکاری را دامن خواهد زد.

انتهای پیام/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار