شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: در بودجه سال آینده شهرداری سعی کردیم از محوریت تامین بودجه از محل ساخت و سازها پرهیز کنیم تا تنها بخشی از بودجه از صدور مجوزهای ساخت و ساز تامین شود.
کد خبر: ۵۶۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 23 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، حمید لطف‌اللهیان در مورد فروش بالای تراکم و بلندمرتبه‌سازی در برخی خیابان‌های شهر اردبیل نظیر آذربایجان که به محله پاکستانی‌ها تبدیل شده است، اظهار کرد: ما همه ساله سعی داریم تا اتکای منابع درآمدی خود را براساس ساخت و سازهای بی‌رویه کاهش دهیم به طوری که در سال آینده استفاده از این ظرفیت‌ها را کاهش داده و بیشتر به سمت بهره‌گیری از توان بخش خصوصی حرکت کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنان بر این باوریم که باید شهرداری به سمت کسب درآمد پایدار حرکت کند که البته این کار در یک یا دو سال محقق نمی‌شود بلکه هر سال نسبت به سال قبل باید این وابستگی‌ها را کاهش دهیم.
 
شهردار اردبیل افزود: قطعا هدف ما رونق ساخت و ساز با به حداقل رساندن تراکم‌فروشی است و اگر دقت کرده باشید ما در برخی مناطق و محدوده شهر نظیر خیابان آذربایجان و آزادی سعی کردیم تا به بلندمرتبه‌سازی و ساخت و سازهای باتراکم بالا دامن نزنیم.
 
لطف‌اللهیان گفت: در تعرفه سال آینده ما به شدت تعرفه‌ها و جریمه‌های مربوط به کمیسیون ماده 100 و برخی عوارض‌ها را در این حوزه افزایش دادیم تا کسی به خود جرات ندهد تا تخلفی را انجام دهد.
 
وی از متعادل شدن صدور مجوزها در ساخت و سازهای شهری خبر داد و بیان کرد: ما در دو سه سال اخیر سعی کردیم با اولویت مناطق پرتراکم ساخت و سازها را کاهش دهیم و هرگز به فکر تامین منابع اعتباری خود از این محل نباشیم.
 
شهردار اردبیل تصریح کرد: قطعا سال‌های آینده این روند تعدیل خواهد شد تا میزان ساخت و ساز و بارگذاری در برخی مناطق به حداقل برسد.
 
لطف‌اللهیان در ادامه از تقدیم لایحه بودجه 97 به شورا خبر داد و اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده این کار به صورت رسمی انجام می‌شود و ما در بودجه سال 97 استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را همچنان در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دادیم.
 
وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و زیرساختی همچنان اولویت دیگر ما در سال آینده است به طوری که بیش از 60 درصد بودجه سال آینده عمرانی و کمتر از 40 درصد بودجه‌های هزینه‌ای است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار