کد خبر: ۵۷۰۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 24 February 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ مراسم گرامیداشت سالروز صادرات صبح امروز در سالن همایش اتاق بازرگانی اردبیل با حضور استاندار اردبیل٬ مسئولان دستگاههای اجرایی و فعالان حوزه صادرات استان اردبیل برگزار شد.

پیش از برگزاری این مراسم نیز٬ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز با حضور استاندار اردبیل در اتاق بازرگانی برگزار و مشکلات صادرات استان بررسی شد.

افزایش 28 درصدی آمار صادرات در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: بر اساس گزارش ده ماهه صادرات استان٬ امسال نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش و 65 میلیون دلار بوده که نشان از فعالیت مناسب برای بهبود وضعیت صادرات استان اردبیل در سال 96 است.

سیدحامد عاملی گفت: فعالان بخش تولید نقش ویژه‌ای در توسعه صادرات داشته‌اند و بخش خصوصی چراغ صادرات را با کمک اتاق بازرگانی و دستگاههای اجرایی روشن نگه داشته است.

وی افزود: در سال گذشته واحدهای تولیدی استان اردبیل از گمرکات استان حدود 9 میلیون دلار صادرات داشتند که امسال به 18 میلیون دلار رسیده و صادرات غیرنفتی استان اردبیل با استراتژی حمایت از تولید ارتقا یافته و رشد دارد.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه محصول سیب‌زمینی٬ بیشترین میزان صادرات را در استان اردبیل دارد٬ بیان کرد: حمایت از تولید و فعالان بخش خصوصی در راستای توسعه صادرات و افزایش تولید بسیار حائز اهمیت است.

عاملی گفت: صادرات غیر نفتی اهمیت ویژه‌ای دارد ولی فاصله زیادی با کشورهای همسایه و آسیایی داریم و سهم تولید صنعتی در صادرات استان اردبیل تنها 12 درصد است.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه امسال برای سال آینده 1500 میلیارد تومان برای حمایت از صادرات و توانمندسازی واحدهای تولیدی اعتبارات مناسبی لحاظ شده که باید تلاش کنیم سهم استان اردبیل را از این اعتبار کسب کنیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار