عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران:
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: با اجرای قانون حمایت از صنایع، واحدهای تولیدی در آستانه تعطیلی کشور احیا می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹ 24 February 2018
به گزارش تابناک اردبیل، حسین پیرموذن صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اردبیل تصریح کرد:قانون حمایت از صنایع مصوبه ۱۳۴۳ است و با این وجود تغییراتی در آن لحاظ شده و ظرفیت مناسبی برای ممانعت از رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی است.

وی متذکر شد: در قالب این قانون هیئت حمایت از صنایع به صورت موقت مدیریت واحد تولیدی را بر عهده گرفته و آن را حتی تامین مالی نیز می کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه این هیئت بر اساس قوانین هفت نماینده از دستگاه های متولی است، ادامه داد: جهت تامین مالی واحد تولیدی وزارت صنایع اعتبار ملی از محل هدفمندسازی یارانه ها اختصاص می دهد.

پیرموذن با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین پرونده های ارجاعی به هیئت در حوزه مشکلات کارگری است، اضافه کرد: این قانون فرصت مناسبی برای واحدهای مشکل دار که قادر به تامین حقوق کارگران نیستند، فراهم ساخته است.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان ادامه داد: تاکنون به یک واحد تولیدی در اصفهان ۲۰ میلیارد تومان سرمایه و به واحد دیگر در تبریر ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافته تا مشکلات آن ها رفع شود.

وی خواستار معرفی واحدهای مشکل دار اردبیل به این هیئت شد و تاکید کرد: باید جهت ممانعت از تعطیلی واحدها از این ظرفیت قانونی استفاده کرد.

پیرموذن همچنین به ممنوع الخروجی برخی صادرکنندگان بر خلاف مصوبه های قانونی اشاره کرد و خواستار رسیدگی شورای هماهنگی بانک های استان به این مهم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار