رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) خبرداد
رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) بابیان اینکه مجموعه آثار آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری و تولید شده ‌است گفت: متن کامل ۲۱ عنوان کتاب از ۳۹ جلد از آثار ایشان به زبان‌های فارسی و عربی در این نرم‌افزار آورده شده‌است.
کد خبر: ۵۷۰۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹ 25 February 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدباقر هاشمی شاهرودی بااشاره به اینکه بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با هدف پرورش نیروی کارآمد صالح در سال ۱۳۹۴ تاسیس شده‌است، اظهار کرد: از دیگر اهداف این بنیاد می‌توان به بازکاوی مفاهیم دینی و تولید علم در حوزه علوم انسانی و آموزش انسان برای دگرگون کردن تلقی از خویش اشاره کرد.

وی بابیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ عنوان کتاب توسط بنیاد به چاپ رسیده‌ است، افزود: تمام کتب به پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب آورده شده که ۵ عنوان از این کتب مربوط به سال جاری است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با تاکید براینکه مخاطبان آثار را جوانان و طلاب تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: موضوعات کتب مشتمل بر فقه و اصول، سبک زندگی و سیره اهل‌بیت(ع) است.

وی بابیان اینکه کتاب «سرمکنون» به زبان‌های ترکی استانبولی و انگلیسی ترجمه ‌شده‌است، ابراز کرد: مولف این کتاب بنده هستم و در این کتاب به تحلیل سیره عملی امام سجاد(ع) پرداخته‌ام.

هاشمی شاهرودی الگوبرداری از سیره اهل‌بیت(ع) را الزامی دانست و بیان کرد: انسان باید در تمام طول زندگی‌اش تابع رفتار، کلمات، حرکات و بیانات معصومین بوده و عمل و حرفش مستند به عمل و حرف آن بزرگواران باشد.

وی با تاکید براینکه این کتاب به زبان‌های آلمانی و آذربایجانی ترجمه ‌شده‌است، تصریح کرد: مجموعه سخنان امام سجاد(ع) در کتاب «سرمکنون» گردآوری شده ‌است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه اتاق فکر بنیاد متشکل از فرهیختگان حوزه و دانشگاه است، اظهار کرد: تبیین و تحلیل زندگی اهل‌بیت(ع) و زندگی آن با زندگی امروزه به‌طور جد در دستور کار قرار دارد.

وی پرفروش‌ترین کتب بنیاد را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: درسنامه فقه و اصول، مجموعه بیانات آیت‌الله هاشمی شاهرودی، منشورات ایشان و تمام دروس و بیانات ایشان به‌عنوان پرتیراژترین کتب به‌شمار می‌روند.

هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه نشریه ماهانه «معارف اهل‌بیت(ع)» به‌صورت ماهانه توزیع می‌شود، گفت: نسخه ۵۸ این مجله در بهمن‌ماه توزیع شده و در آن به بررسی سیره اهل‌بیت(ع) و مسائل روز پرداخته شد.

وی بابیان اینکه مجموعه آثار آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری و تولید شده‌است، اظهار کرد: متن کامل ۲۱ عنوان کتاب از ۳۹ جلد از آثار ایشان به زبان‌های فارسی و عربی با موضوعاتی چون فقه، اصول فقه و معارف اسلامی در این نرم‌افزار آورده شده‌ است.

رئیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) بااشاره به اینکه زندگی‌نامه وی نیز در این نرم‌افزار گردآوری شده‌است، عنوان کرد: ۱۰ دوره لغت‌نامه در ۶۲ جلد از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار