امام جمعه اردبیل:
امام جمعه اردبیل گفت: اشغال قره‌باغ داغ بزرگی بر پیکر کل آذربایجان است و ما امیدواریم که این خاک سریعا به آذربایجان برگشت داده شود.
کد خبر: ۵۷۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 27 February 2018

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی شب گذشته در دیدار با اعضای  تشکیلات آزادی قره باغ از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه و آذربایجان که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد اظهار کرد: اشغال قره‌باغ داغ بزرگی بر پیکر کل آذربایجان است و ما امیدواریم که این خاک سریعا به آذربایجان برگشت داده شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در زمان حکومت پهلوی با طرح مباحثی همچون رفراندم قسمت‌های مهمی از جمله بحرین را از دست داد، گفت: طرح مسایلی مانند رفراندم در آذربایجان برای مساله قره‌باغ یک اشتباه بزرگ است و در صورت انجام این روز روزی برای عزا در آذربایجان خواهد بود.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: کشورهای مسلمان در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی هر چقدر عقب نشینی داشته باشند دشمن هم پیشروی خواهد کرد و این تجربه  ۴۰ ساله ما در انقلاب اسلامی است.

عاملی ادامه داد: ما معتقدیم که هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند مشکل قره باغ را حل کند مگر مردم آذربایجان و امیدواریم گروه‌های دینی برای حل این موضوع تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ما حاضریم صدای مظلومیت مردم آذربایجان را در جریان قره باغ به گوش جهانیان برسانیم و لازم است در این زمینه رسانه‌ها نیز با دقت و حساسیت بیشتر به این مساله ورود پیدا کنند.

مشکل قره‌باغ مشکل جهان اسلام است

عاکف نقی هم در جریان دیدار با اعضای  تشکیلات آزادی قره باغ از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه و آذربایجان که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مشکل قره‌باغ مشکل آذربایجان و ارمنستان نیست بلکه مشکل کل جهان اسلام است.

وی گفت: در جنگ قره‌باغ جمهوری اسلامی ایران برای حل این مساله جدیت ویژه‌ای داشت اما قدرت‌های خارجی مانع این کار شدند.

رئیس تشکیلات آزادی قره باغ تصریح کرد: هجوم گسترده‌ای اکنون از سوی کشورهای غربی به سوی اسلام وجود دارد که تنها راه حل این هجوم بیگانگان هماهنگی و وحدت کشورهای اسلامی خواهد بود.

به نوشته فارس، عاکف نقی ادامه داد: برخی از اقدامات و فعالیت‌هایی که اکنون در حال انجام است تا ۵ سال گذشته امری غیرقابل انجام بوده و ما از این نظر خوشحالیم که فعالیت‌های ما بی‌اثر نبوده است که در این راستا ما برنامه‌های مشترک مختلفی بین هیات‌های سیاسی، اقتصادی و مذهبی دو کشور انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ما خودمان را پیرو مکتب کربلا می‌دانیم، اضافه کرد: امیدواریم روزی قره‌باغ به آغوش جهان اسلام بازگردد و اتفاقات دردناکی مانند فاجعه فوجالی دیگر در تاریخ تکرار نشود.

انتهای پیام

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
با این عزم و اراده برنمی گردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار