معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: در ۱۱ ماهه امسال یک هزار و ۹۵۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد با دریافت ۲۷۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی وارد بازار کار شدند.
کد خبر: ۵۷۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 04 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، منصور سیفی در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال مددجویی در اردبیل اظهار داشت: در 11 ماهه امسال یک هزار و 950 مددجوی تحت حمایت این نهاد وارد بازار کار شده‌اند که 275 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است تا آن‌ها بتوانند شغل مورد نظرشان را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: 180 میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی از محل اعتبارات بانک‌های عامل پرداخت شده و افزایش تعامل و همکاری بانک‌های عامل با کمیته امداد سبب می‌شود تا بتوانیم برای مددجویان بیشتری شغل مناسب و پایدار ایجاد کنیم که در سایه این امر حداکثر اعتبارات بانکی در سال‌ 96 جذب شده و در اختیار مجریان طرح‌های خودکفایی قرار گرفته و تلاش داریم تا پایان سال‌ تمامی اعتبارات تخصیص یافته بانک‌های عامل را جذب کنیم تا گام‌های موثرتری برای خوداتکایی خانوار‌های تحت حمایت برداشته شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیش از 315 هزار نفرساعت برای مددجویان تحت حمایت کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی برگزار شده است، گفت: پس از ارائه آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای، مددجویان برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا پس از اخذ تسهیلات شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

سیفی با بیان اینکه پنج هزار و 552 نفر از مددجویان در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، افزود: در کنار مهارت‌های لازم شغلی، به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز آموزش داده می‌شود تا بتوانند محصولات خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند که 26 هزار و 736 مورد بازدید از طرح‌های خودکفایی به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین عوامل اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی توسط کمیته امداد نظارت‌های مستمر کارشناسان و ناظران فنی در مراحل قبل، حین و پس از اجرای طرح‌ها بوده چرا که نظارت‌های دوره‌ای نقش بسزایی در پایدارسازی طرح‌های اشتغال دارد و با توجه به انجام بازدیدهای مستمر و ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم توسط ناظران فنی به مجریان، آنها با همت بیشتری برای ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات خود تلاش می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه از طریق کاریابی 365 نفر از مددجویان تحت حمایت با معرفی به کارخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های صنعتی وارد بازار کار شده‌اند، گفت: مددجویان از طریق موسسات کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانوار خود را رفع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار