مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اردبیل از کاشت 50 هزار اصله نهال مثمر در اردبیل همزمان با روز درختکاری خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷ 06 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهروز محبی روز دوشنبه گفت: این نهال ها با هدف گسترش فضای سبز از سوی شهرداری اردبیل در مناطق چهارگانه شهر توزیع می شود که 20 هزار اصله نهال در روز درختکاری و مابقی در طول سال کاشته خواهد شد.

وی با بیان این که محل توزیع رایگان نهال ها پارک وحدت، پارک لاله، پارک بوشلوباغی و پارک جیرال است، افزود: شهروندان می توانند نهال ها را به منظور کاشت از محل های تعیین شده بصورت رایگان دریافت کنند.

 مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اردبیل همچنین به مشارکت پنج سازمان مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: نقش مشارکت مردمی و سمن ها در توسعه فضای سبز و اشاعه فرهنگ درختکاری چشمگیر است.

محبی با بیان اینکه مراسم روز درختکاری روز شنبه 19 اسفند ماه برگزار خواهد شد از شهروندان خواست تا فرهنگ دوستی با طبیعت را ترویج دهند.

وی بیان کرد: در راستای زیبا سازی محیط شهری به مناسبت فرارسیدن نوروز، 900 هزار بوته گل فصلی بهاره در سطح شهر در حال کاشت است.

شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد ، در ابتدای سال جاری سرانه فضای سبز در شهر اردبیل 7.1 مترمربع برای هر شهروند بود که با توسعه 20 هکتاری فضای سبز و رساندن آن به 373 هکتار سرانه فضای سبز شهر اردبیل به 7.7 مترمربع برای هر شهروند افزایش یافت.

پیش تر، شهردار اردبیل از برنامه ریزی چهارساله برای افزایش سرانه فضای سبز شهر اردبیل به حد مطلوب 12 مترمربع برای هر شهروند خبر داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار