کد خبر: ۵۷۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 06 March 2018

مدیر جهاد کشاورزی بیله سوار مغان از کنترل و نظارت قرنطینه ای بیش از 88 هزار تن محصولات کشاورزی صادراتی ، وارداتی و ترانزیتی توسط قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی مستقر در گمرک مرزی این شهرستان خبر داد.

ربعلی جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید و صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات کشاورزی صادراتی به میزان 50 هزار تن و کنترل قرنطینه ای و صدور مجوز محصولات کشاورزی ترانزیتی به میزان 38 هزار تن و بیش از 10 هزار اصله نهال از جمله فعالیت های انجام شده توسط این مرکز از ابتدای سال 96 تا آخر بهمن است.
جهانی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.
او یکی از عوامل افزایش تولیدات کشاورزی را جلوگیری از خسارات عوامل خسارت زای گیاهی به محصولات کشاورزی دانست که در بخش پیشگیری از وقوع خسارت ، قرنطینه نباتی نقش مهمی در این عرصه دارد.
جهانی با بیان اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده و یا خارج از کشور است ، اظهار کرد: با افزایش و گسترش ارتباطات بین کشورها و توسعه صنعت حمل و نقل میزان تبادلات کالا نیز افزایش یافته به همین جهت میزان خطر و ریسک انتقال عوامل خسارت زای گیاهی توسط این گونه مبادلات نیز افزایش یافته است.
وی افزود: نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی ضامن حفظ و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی است و جهاد کشاورزی در این زمینه برنامه های مدونی دارد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد. این شهرستان از جمله مهم ترین منطقه کشاورزی استان اردبیل بویژه در تولید گندم ، سویا و حبوبات می باشد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار