زنگ «جشن نيكوكاري» در مدارس استان اردبيل به صدا درآمد تا دانش‌ آموزان خير با كمك‌هاي خود جوانه لبخند را در آستانه عيد نوروز در دل‌هاي همنوعان نيازمندشان بكارند.
کد خبر: ۵۷۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴ 07 March 2018
به گزارش تابناک اردبیل، حسين دشتي مديركل كمیته امداد در مراسم «جشن نيكوكاري» كه با حضور دانش‌آموزان خير در مجتمع فرهنگي تربيتي نور سازمان آموزش و پرورش استان اردبيل برگزار شد، با اشاره به اينكه 170 هزار پاكت نيكوكاري بين دانش آموزان توزيع شده است تا هداياي آنها را در اسرع وقت به دست دانش آموزان نيازمند برسانيم، گفت: پنج هزار و 300 دانش آموز بي‌بضاعت تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل قرار دارند كه با كمك‌هاي خيران تلاش داريم بخش مهمي از مشكلات آنها را در آستانه سال نو رفع كنيم.

وي با بيان اينكه دانش آموزان خير در سال گذشته بيش از 160 ميليون تومان به جشن نيكوكاري كمك كرده بودند، افزود: يكي از مهم‌ترين اهداف برگزاري جشن نيكوكاري، ترويج سنت‌هاي حسنه اسلامي در بين كودكان و نوجوانان است تا آنها همواره به ياد نيازمندان و اقشار آسيب پذير باشند.

دشتي با اشاره به اينكه برگزاري جشن نيكوكاري براي دانش آموزان موجب مي‌شود تا آنها ياري رساني به افراد مستمند را از همان دوران كودكي بياموزند، بيان كرد: نهادينه شدن فرهنگ احسان و نيكوكاري علاوه بر افزايش همبستگي اجتماعي، نشاط و شادابي مضاعفي را به دنبال دارد كه تلاش داريم با همكاري‌هاي هرچه بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي به اين مهم دست يابيم.

مديركل كمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه با همكاري سازمان آموزش و پرورش درصدد هستيم در طول سال برنامه‌هاي مختلفي را به منظور ترويج فرهنگ انفاق و احسان در بين دانش آموزان برگزار كنيم، گفت: با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي معلمان، انجمن اوليا و مربيان، سازمان دانش آموزي و بسيج دانش آموزي مي‌توانيم فرهنگ احسان و نيكوكاري را بيش از پيش در بين كودكان و نوجوانان رواج دهيم.

وي با اشاره به اينكه كميته امداد با حمايت‌هاي خيران و حاميان مي‌كوشد تا هيچ دانش آموزي به دليل فقر و تنگدستي از علم آموزي و تحصيل بازنماند، بيان كرد: جشن نيكوكاري فرصت مناسبي براي دستگيري از دانش آموزان نيازمند است تا در كنار رفع مشكلات اساسي، آنها بتوانند پله‌هاي ترقي را براي دستيابي به مدارج عالي تحصيلي طي كنند.

دشتي با بيان اينكه همواره شاهد پيش‌قدم بودن كودكان و نوجوانان در كارهاي خير هستيم، افزود: جشن نيكوكاري به دانش آموزان يادآوري مي‌كند كه هرگز ايتام و دانش آموزان نيازمند را فراموش نكرده و با كمك‌هاي خود ياريگر آنها باشند.

مديركل كمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه كمك‌هاي دانش آموزان خير به مدارس عودت داده خواهد شد تا در اسرع وقت در اختيار دانش آموزان بي‌بضاعت قرار گيرد، گفت: اين كمك‌ها علاوه بر دانش آموزان تحت حمايت كميته امداد، با نظر مديران مدارس استان اردبيل در بين دانش آموزان مستمند نيز توزيع خواهد شد.

وي با بيان اينكه جشن نيكوكاري در روز پنج‌شنبه 17 اسفند ماه در پايگاه‌هاي كميته امداد در سطح شهر برگزار مي‌شود، افزود: روز جمعه 18 اسفند ماه نيز در ميعادگاه‌هاي نمازجمعه در انتظار حضور چشمگير نمازگزاران، خيران و نيكوكاران اردبيلي در پايگاه‌هاي كميته امداد هستيم.

دشتي با اشاره به اينكه خيران مي‌توانند با مراجعه به پايگاه‌ها و مراكز نيكوكاري در سطح استان اردبيل كمك‌هاي خود را به دست خانوار نيازمند برسانند، اعلام كرد: همچنين نيكوكاران مي‌توانند از طريق كد آني‌پرداخت #045*8877* و كمك‌هاي خود را در سريع‌ترين زمان ممكن به دست اقشار آسيب‌پذير برسانند تا آنها هم با شور و نشاط بيشتري سال نو را آغاز كنند.

مديركل كمیته امداد استان اردبيل با بيان اينكه سامانه پيامكي 3000333345 براي ارتباط و دريافت هرگونه نظرات مردمي در نظر گرفته شده است، گفت: خيران مي‌توانند با استفاده از اين سامانه نحوه كمك‌رساني به نيازمندان را اعلام كنند تا امدادگران در اسرع وقت با آنها تماس گرفته و راهنمايي‌هاي لازم را ارائه دهند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار