تابناک اردبیل بررسی می کند
سفیر آذربایجان در ایران از نحوه پوشش و نشستن روی صندلی گرفته تا به اصطلاح میمیک صورت و نحوه بیان، آن قدر ضعیف عمل کرد که از دیدگاه مخاطب سنخیت حداقلی هم با جایگاهش نداشت.
کد خبر: ۵۷۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 11 March 2018

 به گزارش تابناک اردبیل، برنامه «سفیران» که با هدف توسعه راهبردهای دیپلماسی تولید شده است، از ۲۳ بهمن ماه از شبکه پنج سیما به روی آنتن می رود.

این برنامه هر هفته میزبان یکی از سفرای کشورهای مقیم در تهران است که دو هفته متوالی اخیر، سفرای کشورهای جمهوری ترکیه و جمهوری آذربایجان میهمان این برنامه بودند.

همجواری و اشتراکات متعدد فرهنگی و تاریخی ایران با این دو کشور همسایه شمالی موجب شد تا تابناک اردبیل به بررسی اجمالی این دو گفتگو بپردازد.

رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در ایران که در این گفتگو به زبان ترکی استانبولی گفتگو می کرد، در مواجهه با سئوالات مجری برنامه به معنای واقعی کلمه و تمام عیار، اعتبار و جایگاه کشورش را به رخ کشید.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1396/12/19/342849_394.jpg

او در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره نقض برجام از سوی آمریکا، با شفافیت و قدرت تمام سیاست های آمریکا را به باد انتقاد کشید و طوری صحبت کرد که ثابت کند کشورش با هیچ قدرتی در دنیا منجمله آمریکا تعارفی نداشته و زیربار زور آن نمی رود.

اما بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از نحوه پوشش و نشستن روی صندلی گرفته تا به اصطلاح میمیک صورت و نحوه بیان، آن قدر ضعیف عمل کرد که از دیدگاه مخاطب سنخیت حداقلی هم با جایگاهش نداشت.

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1396/12/19/342847_622.jpg

اگر چه او به فارسی صحبت می کرد اما در مواجهه با پرسش های روتین مجری هم ناتوان جلوه می کرد، ضعف سفیر آذربایجان طوری بود که او در زمینه سئوالات بین المللی و مرتبط با قدرت های دنیا با نهایت محافظه کاری سخن گفت و حتی نتوانست معرفی درستی از کشورش داشته باشد.

برنامه تلویزیونی سفیر ترکیه در ایران را اینجا و برنامه تلویزیونی سفیر آذریایجان در ایران اینجا ببینید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار