ارتفاع 4 متری برف در جاده
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال از آغاز عملیات برفروبی و بازگشایی جاده خلخال به پونل خبرداد.
کد خبر: ۵۷۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 11 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد قربانی روز یکشنبه در جریان بازگشایی این جاده گفت: این عملیات با استفاده از ظرفیت و توان کاری چند گروه راهداری و بکارگیری چند دستگاه ماشین آلات برفروبی سنگین بطور همزمان در 2 حوزه استحفاظی استان اردبیل و استان گیلان اجرا می شود.
وی گفت: حجم برف که ارتفاع آن در برخی از نقاط جاده به بیش از چهار متر نیز می رسد، بازگشایی راه را به کندی پیش می برد.
او اظهار کرد: برفروبی و پاکسازی جاده در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال در حدفاصل روستای مجره تا گردنه الماس در داخل این حوزه به پایان رسیده و این جاده تا ابتدای حوزه استحفاظی استان گیلان برای تردد خودروها باز و آماده است.
وی گفت: برفروبی و بازگشایی جاده در حوزه استان گیلان نیز از 2 سمت گردنه الماس به طرف پایین و گردنه زندانه به سمت بالای جاده از سوی راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان رضوانشهر و راهداران اداره راهداری شهرستان تالش آغاز شده است.
او افزود: با تلاش بی وقفه راهداران گیلان در مسیر مسدود شده از برف انتظار می رود این مسیر نیز تا سه روز آینده از برف پاکسازی شده و جاده به طور کامل در اختیار رانندگان عبوری قرار گیرد.
به نوشته ایرنا، قربانی اظهار کرد: 18 کیلومتر از راه ارتباطی 81 کیلومتری خلخال به پونل در حوزه استحفاظی خلخال واقع شده و این جاده بهمن ماه امسال به علت بارش برف سنگین و پیشگیری از احتمال سقوط بهمن بر روی خودروهای عبوری از هر 2 سمت خلخال و گیلان بر روی خودروها مسدود شده بود.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار