با مشارکت سازمان جهانی بهداشت؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از آغاز مطالعه علل بروز سرطان معده و راهکارهای مقابله و پیشگیری از آن در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 13 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری در حاشیه بازدید از روند انجام این مطالعات در مرکز تحقیقات سرطان اردبیل تصریح کرد: این طرح مطالعاتی با همکاری سازمان جهانی بهداشت و مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارشی دانشگاه تهران و با همت و همکاری پزشکان مجرب استان انجام می‌شود.

وی افزود: در فاز نخست ۷۰۰ نفر از افراد سالم بالای ۳۵ سال جامعه انتخاب‌شده و تأثیر نوع خاصی از میکروبی که به عنوان عامل سرطان معده عنوان می‌شود، در این افراد بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به آندوسکوپی داوطلبان و بررسی نتایج آزمایش‌ها اضافه کرد: در ادامه پژوهشگران اردبیلی به دنبال پیدا کردن راهکاری جهت مقابله با بروز و ظهور سرطان هستند.

اخوان اکبری با اشاره به انجام مطالعات مختلف پیرامون سرطان معده در این استان تأکید کرد: بر خلاف برخی اظهارات شیوع سرطان در این استان نگران کننده نیست.

وی متذکر شد: تحقیقات این سرطان می‌تواند در کاهش میزان ابتلا به سرطان در استان و در کشور و حتی سطح جهانی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار مشارکت شهروندان در این طرح علمی شد و تأکید کرد: این طرح مطالعاتی به لحاظ ابعاد بین‌المللی اهمیت داشته و دستاوردهای آن در جامعه پزشکی قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار