ظریف در نشست خبری مشترک اعلام کرد
وزیر امور خارجه کشورمان از صدور روادید فرودگاهی برای هموطنان ایرانی به منظور سفر به جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۵۷۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 15 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل،محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) پس از برگزاری نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان در باکو در نشست خبری مشترک ضمن ابراز خرسندی از حضور در باکو از مهمان‌نوازی دولت و مردم دوست و همسایه آذربایجان و از ابتکار بسیار خوب دولت آذربایجان و المار محمدیاروف وزیر خارجه آذربایجان برای برگزاری اجلاس چهارجانبه قدردانی کرد.

ظریف با بیان اینکه ما نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به منطقه قوی دارد و این منطقه در حوزه همسایگی ما واقع شده و ما مایلیم همکاری‌های دوجانبه، سه جانبه و چهارجانبه و همین طور همکاری‌های منطقه‌ای در این منطقه شکل بگیرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه ایران، آذربایجان، ترکیه و گرجستان دارای سوابق تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی هستند که این چهار کشور را به هم ارتباط می‌دهد، خاطرنشان کرد: همکاری‌های چند‌جانبه بین چهار کشور می‌‌تواند زمینه‌ساز  صلح و ثبات در منطقه باشد و زمینه را برای همکاری‌های بیشتر بر اساس احترام به حقوق بین‌الملل، تمامیت ارضی و حاکمیت‌ها کشورها فراهم‌تر کند و امیدواریم این همکاری‌ها زمینه ساز همکاری‌های بیشتر در منطقه شود.

ظریف ادامه داد: در اولین اجلاس همکاری‌های چهارجانبه زمینه‌های مختلف همکاری را در بیانیه باکو برشمردیم و این زمینه‌ها که مهمترین آنها حوزه‌های ترانزیت، انرژی، همکاری‌های گردشگری و همکاری در حوزه‌های صنعت و تکنولوژی است، می‌تـواند به توسعه این کشورها و منطقه کمک کند.

به گزارش فارس،ظریف گفت: امروز رفت و آمد گردشگران بین این چهار کشور تسهیل شده است. ما در جمهوری اسلامی ایران با ترکیه و گرجستان مقررات لغو روادید داریم و به زودی ایرانیان می‌‌توانند برای تعطیلات خودشان در آذربایجان هم از ویزا در فرودگاه استفاده کنند و این زمینه خوبی برای همکاری‌های بیشتر بین چهار کشور در حوزه ارتباطات مردمی خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: معتقدم این حرکت بسیار خوبی است و در جلسات آینده در مورد هر یک از این حوزه‌ها و زمینه‌های همکاری‌ در این حوزه‌ها بیشتر گفت‌وگو خواهیم کرد، ولی شروع این حرکت شروع بسیار خوبی است برای نشان دادن این واقعیت که می‌توانیم از طریق همکاری‌های منطقه‌ای صلح و ثبات و پیشرفت را برای کشورهای خودمان و منطقه به ارمغان بیاوریم.

وی ابراز امیدواری کرد این همکاری چهارجانبه شروع خوبی برای همکاری‌های گسترده‌تر در منطقه باشد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار