سیدناصر اسحاقی در یک پیشنهاد عجیب به متولیان اعلام کرد؛ تا به مانند بازماندگان از تحصیل، ازدواج نکرده‌ها را نیز باید تک به تک شناسایی کنیم تا زمینه ازدواج آنها را به هر شکل ممکن فراهم کنیم.
کد خبر: ۵۸۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 16 March 2018
به گزارش تابناک اردبیل، سیدناصر اسحاقی در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: این که اعلام می‌کنیم آمار طلاق وحشتناک است و به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده و دو مورد از آنها نیز حال و احوال پریشان گونه دارند اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد و ما باید از چنین اظهارنظرهای ناامیدکننده پرهیزکنیم و به جای آن زمینه ازدواج موفق را برای جوانان خود فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر زمانی پیگیر تحصیل واجب‌التعلیمان در مقطع ابتدایی بودیم و روی این موضوع حساسیت داشتیم شایسته است امروز نیز به صورت دقیق موضوع ازدواج جوانان را حتی تک به تک مورد رصد و پیگیری قرار دهیم و دنبال مهیاسازی برخی امکانات و شرایط برای ازدواج آنها باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: ما حتی با این کار می‌توانیم آمار دقیقی از طلاق و علل آن را پیدا کرده و به سمتی برویم تا با در نظر گرفتن راهکارهای مناسب بتوانیم دغدغه‌ها را در این زمینه برطرف کنیم.

اسحاقی از بانوان به عنوان قربانیان امر طلاق یاد کرد و گفت: خود بانوان بهتر است جنبش و نهضت فرهنگی راه‌اندازی کنند تا به داد همجنس‌های خود که در امر طلاق مظلوم واقع می‌شوند برسیم.

وی بیان کرد: باید با کار فرهنگی و استفاده از ظرفیت و توان بخش دولتی و خصوصی به سمت سازماندهی درست در این حوزه حرکت کنیم تا با اقدامات مناسب جلوی برخی نگرانی‌ها را در باب طلاق بگیریم.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی تصریح کرد: برآورد ما بر این است که تا سال ۱۴۱۶ تعداد ازدواج‌ها کاهش خواهد یافت چرا که زاد و ولد در شرایط کنونی به حدی نیست که ما انتظار موجی از ازدواج‌ها را در دهه اول و دوم ۱۴۰۰ داشته باشیم.

اسد حسن‌زاده اظهار کرد: امروز ما شاهد ولادت ۲۱ هزار نوزاد هستیم که اگر همه آنها به سن ازدواج برسند باید در ۲۰ سال آینده ۱۰ هزار و ۵۰۰ ازدواج اتفاق بیفتد که این آمار ازدواح به نسبت سال‌های گذشته با توجه به تولدی که رخ داده بسیار پائین خواهد بود.

وی ادامه داد: بهتر است در کنار ترغیب و تشویق زنان مطلقه به ازدواج مجدد باید فرصتی فراهم آید تا این زنان با ورود به عرصه کار و اشتغال بتوانند ازدواج مجددی را تجربه و تامین معاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار