مثلث بدری، خالقی وملکی
آنچه عجیب به نظر می‌رسد رفتار شائبه انگیز سه نماینده اردبیل است؛ نمایندگانی که وانمود می‌کنند که از نظر خط ومشی سیاسی، مستقل و نزدیک به اصولگرایان هستند!
کد خبر: ۵۸۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸ 17 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هفته نامه چشم انداز اردبیل در شماره جدید خود نوشت: هفته پیش بود که اسامی 104نماینده مجلس شورای اسلامی امضاکننده طرح سئوال از رئیس‌جمهور در رسانه‌ها منتشر شد که نام صدیف بدری، بشیر خالقی، ولی ملکی و شکور پورحسین به عنوان 4 نماینده از هفت نماینده استان در میان این لیست وجود داشت، ضمن این که رضا کریمی، محمد فیضی و حمایت میرزاده به این نتیجه نرسیده بودند که این طرح را امضا کنند.
دومین طرح سوال از رئیس جمهور اوائل اسفند در مجلس کلید خورد و دارای پنج محور علت افزایش قیمت ارز، گسترش بیکاری و ایجاد نشدن شغل برای جوانان، دلایل استمرار تحریمهای بانکی علی رغم اجرایی شدن همه تعهدات برجام از سوی ایران، حجم زیاد کالای قاچاق به کشور و رکود اقتصادی چندین ساله بود.
مجتبی ذوالنور طراح اصلی این طرح بود که خود وی با نمایندگانی که می خواستند این طرح را امضاء کنند، صحبت کرد که به هیچ وجه امضای خود را پس نگیرند و آنها هم متعهد شدند که پس نمی گیرند و سپس این طرح را امضا کردند.
طرح مذکور در دستور کار دوشنبه 14 اسفند کمیسیون اقتصادی مجلس قرار داشت که نمایندگان دولت در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شدند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.
به نوشته الف، بعد از این نشست 46 نماینده امضای خود را پس گرفتند و تنها 58 نماینده بر امضای خود باقی ماندند و از آنجا که طرح مذکور حد نصاب امضاء را ندارد از دستور کار مجلس خارج شد.برای طرح سوال از رئیس جمهوری به امضای حداقل 74 نماینده نیاز است.

به گزارش چشم انداز اردبیل، در میان 58 نماینده‌ای که امضای خود را پس نگرفته‌اند، نام شکور پورحسین نماینده بیله سوار و پارساباد مغان به چشم می خورد و لیست حاضرگویای این است که صدیف بدری، بشیر خالقی و ولی ملکی با وجود تعهد قبلی، زیر پای قول خود زده و امضای خود را پس گرفته‌اند!
ناگفته پیداست که نمایندگان مجلس در تصمیم‌های انفرادی و فراکسیونی مستقل و آزاد هستند اما آنچه که عجیب به نظر می‌رسد رفتار ابهام‌آمیز، سئوال‌برانگیز و متناقض سه نماینده اخیرالذکر است؛ نمایندگانی که در رفتارهای خود همواره وانمود می‌کنند که از نظر خط ومشی سیاسی، مستقل و نزدیک به اصولگرایان هستند اما معلوم نیست چه مصلحت‌هایی موجب شده تا از تصمیم خود درباره سئوال از رئیس دولتی با خط و مشی اصلاح‌طلبی منصرف شوند!؟
آنچه که در این میان قابل ستایش و احترام است، رفتار متفاوت و البته مبتنی بر رویه سیاسی رضا کریمی، محمد فیضی و حمایت میرزاده است که برای اثبات همسویی خود با دولت دوازدهم، از ابتدا حاضر به امضای این طرح نشدند.
امیدوارم نمایندگان محترم استان درباره این رفتار خود به طور شفاف به مردم توضیح دهند تا ضمن برطرف شدن ابهامات متعدد، موکلین در جریان مصلحت‌های ناگفته و از زبان وکلای خود در خانه ملت قرار گیرند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
از آقای بدری گرمی! نماینده محترم اردبیل انتظار میرفت بجای این حرکت غیرحرفه ای در استیضاح آخوندی فعالتر عمل میکرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار