کاهش آمار ازدواج در استان اردبیل
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: 10 درصد سرپرست خانوار در استان اردبیل زنان بوده و مدیریت خانه را عهده‌دار هستند.
کد خبر: ۵۸۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ 17 March 2018
به گزارش تابناک اردبیل، منطقه اردبیل، فریبرز دهقان در نشست بررسی آمارهای جمعیتی در اردبیل اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که 83 درصد از افراد بی‌همسر در استان اردبیل زنان هستند که در این بین افراد بی‌همسری که به دلیل طلاق همسر خود را از دست داده‌اند بخش قابل توجهی از این جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: بیشترین سرپرست خانوار زن در اردبیل با 18 هزار و 888 نفر و کمترین مربوط به سرعین با 454 نفر است به طوری که از کل 376 هزار و 867 خانوار استان بیش از 336 هزار خانوار با سرپرستی مرد و 40 هزار و 828 خانوار با سرپرستی زن هستند.
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل‌ با بیان اینکه اکثر زنان بدون همسر در مناطق شهری و تعدادی نیز در مناطق روستایی ساکن هستند، بیان کرد: 89 درصد از افراد بی‌همسر در مناطق شهری و 85 درصد از افراد بی‌همسر در مناطق روستایی عمدتا به دلیل فوت همسر و یا طلاق سکونت دارند.
 
دهقان گفت: در آخرین سرشماری انجام شده از یک میلیون و 60 هزار نفر جمعیت 10 ساله و بیشتر استان 540 هزار مرد ازدواج و مابقی آمار مربوط به زنانی است که در امر ازدواج مشارکت داشته‌اند.
 
وی به کاهش ازدواج به تناسب کاهش جمعیت جوان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد ازدواج در 10 سال آینده نیز روند کاهشی خواهد داشت و به نظر می‌‌رسد باید مسئولان امر تدابیر لازم را در این زمینه بیندیشند.
 
به نوشته ایسنا، دهقان ادامه داد: ما تنها آمار و اطلاعات ارائه می‌کنیم و تحلیل‌های واقعی در این زمینه را باید کارشناسان و متخصصان امر انجام دهند تا علل و عوامل برخی مشکلات و آسیب‌ها معلوم شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ما با سرکشی به تک تک خانوارها سعی کردیم تا اطلاعات دقیقی از آنها جمع‌آوری و در اختیار مراکز و مجموعه‌هایی که از این آمار بهره‌برداری می‌کنند قرار دهیم تا خروجی کار در مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی بیشتر، بهتر و مطلوب‌تر شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار