رییس جمهوری آذربایجان:
الهام علی اف گفت: جوان های آذربایجان این را بدانند که بخش بزرگی از ارمنستان کنونی، سرزمین تاریخی آذربایجان است.
کد خبر: ۵۸۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 20 March 2018
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری آذرتاج، الهام علی اف در مراسم رسمی «عید نوروز» در باکو گفت : « بخش بزرگی از ارمنستان کنونی ، سرزمین تاریخی آذربایجان است. »
الهام علی اف گفت : « عید نوروز، عید محبوب ماست. طی قرون متمادی ملت آذربایجان این عید را  برگزار  و در قلب خود آن را حفظ می کند. ارزش های ملی – معنوی مان ، پایه دولت آذربایجان جدید است. دولت آذربایجان، دولتی نوین است. اما، در عین حال ، دولت ما بر پایه ارزش های ملی – معنوی و بر روی ریشه ها  تاسیس شده است. باید کاری کنیم که نسل جوان نیز با روحیه ملی و وطن پرستانه تربیت شود. آنها هم با وطنمان پیوند داشته باشند و منافع ملی مان را از هر چیزی برتر بدانند. »
به نوشته آران نیوز الهام علی اف تاکید کرد : « نفوذ جمهوری آذربایجان در صحنه بین المللی در حال افزایش است. زندگی راحت ملت آذربایجان را تامین خواهیم کرد. روابط بین المللی مان در حال توسعه است. امروز جمهوری آذربایجان کشوری است که در مقیاس جهانی دارای وجهه خیلی عالی است و ابتکارات ما به همکاری منطقه ای تحرک می بخشد. چند روز قبل، برای نخستین بار در تاریخ،  در باکو  نخستین دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان، ایران، گرجستان و ترکیه برگزار شد. فکر می کنم که این دیدار، واقعه ای تاریخی است.  پیش تر نیز به ابتکار ما ، چارچوب های همکاری منطقه ای «آذربایجان – ایران – گرجستان» ، « آذربایجان – ایران – ترکیه » ، « آذربایجان – گرجستان – ترکیه » ، « آذربایجان – ایران – روسیه » نیز تاسیس شده است. باید تاکید کنم که مبتکر تمامی این چارچوب های چندجانبه ، جمهوری آذربایجان بوده است.»
علی اف افزود : « قره باغ ، بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری آذربایجان است. مناقشه قره باغ میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان فقط در چارچوب تمامیت ارضی کشور ما می تواند حل شود و هیچ راه دیگری ندارد. بارها گفته ام که ارمنستان کنونی ، سرزمین تاریخی آذربایجان است. کتاب ها و نقشه های زیادی وجود دارند که این را تایید می کنند. در آن نقشه ها، نشان داده شده است که اکثریت این مکان ها دارای منشأ آذربایجانی است. در کتب تاریخی آمده است که در اوایل قرن نوزدهم اکثریت مطلق و به عبارت دقیق تر ۸۰ درصد اهالی خان نشین ایروان ، آذربایجانی ها بوده اند. این تاریخ است. تاریخ ، حقیقت است. کسانی که این را نمی دانند، بدانند و از همه مهمتر، جوان های آذربایجان این را بدانند. بدانند که بخش بزرگی از ارمنستان کنونی ، سرزمین تاریخی آذربایجان است. این را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد.
انتهای پیام 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار