تابناک‌اردبیل بررسی می‌کند
چندین سال است که مسئولان در اظهاراتی تبلیغاتی وعده برقراری پروازهای برون‌مرزی از فرودگاه اردبیل را مطرح می‌کنند که هیچ وقت تحقق نیافته است.
کد خبر: ۵۸۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 21 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌فرودگاه اردبیل به همراه فرودگاه پارس‌آباد تنها فرودگاه‌های موجود در استان اردبیل است که با وجود سابقه طولانی در احداث، تا به امروز نیازهای مسافران خود را به صورت کامل پاسخ نداده است.

از جمله برقراری خطوط پرواز به کشورهای همسایه که بارها در اظهارنظرهای تبلیغی مسئولان به تحقق آن اشاره شده اما در عمل مسافران فرودگاه اردبیل تنها در شهرهای تهران، مشهد و عتبات محدود مانده‌اند.

در این شرایط به نظر می رسد هزینه کرد برای ایجاد ترمینال خارجی این فرودگاه با توجه به عدم برقراری پروازهای برون‌مرزی خالی از فایده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در گفتگو با مهر تصریح کرد: به دلیل اینکه چارتر پروازی نداریم و در این منطقه ریسک‌پذیری برای دایر کردن چارتر پایین است، فعلا نمی توان پروازهای برون‌مرزی از جمله به مقاصد استانبول و باکو دایر کرد.

سید فخرالدین هاشمی تصریح کرد: تنها پرواز برون‌مرزی عتبات است و به غیر از آن روزانه دو تا چهار پرواز از فرودگاه اردبیل انجام می‌شود که مقاصد تهران و مشهد است.

وی متذکر شد: در فصل تابستان در نظر داریم زمینه پرواز به شهرهای رشت، شیراز، اصفهان و ساری را فراهم سازیم که به میزان استقبال بستگی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان در عین حال از افزایش پروازها به مقصد مشهد خبر داد و تأکید کرد: پروازهای مشهد از پنجم فروردین‌ماه از دو مورد در هفته به چهار مورد افزایش می‌یابد.

به گفته هاشمی چارتر دیگری چهار پرواز برای مقصد تهران در هفته پیش‌بینی کرده و در صورتی که بتوان هواپیمای کوچکی را برای پرواز اردبیل - عسلویه هماهنگ کرد، این پرواز نیز دایر می‌شود.

وی افزود: در طول تابستان تعداد پروازها در روز حداقل به چهار مورد افزایش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان متذکر شد: دو پرواز تهران – پارس‌آباد نیز دایر شده که پروازهای فرودگاه پارس‌آباد از پنجم فروردین‌ماه از روزهای جمعه و دوشنبه به روزهای شنبه و سه شنبه انتقال خواهد یافت.

به گزارش تابناک اردبیل،مسئولان فرودگاه اردبیل در سالهای اخیر به کرات وعده برقراری پرواز اردبیل به استانبول و باکو را مطرح کرده اند که هیچ وقت تحقق نیافته است. 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار