سفرهای نوروزی افزایش یافت؛
با گذشت یک روز از تعطیلات نوروزی صف‌های طولانی مسافران در مرز بیله سوار، بیانگر افزایش سفرهای نوروزی در استان اردبیل است.
کد خبر: ۵۸۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 22 March 2018

به گزارش تابناک اردبیل، همه‌ساله به دلیل نزدیکی مسافت، مرز بیله سوار مقصد اصلی سفر اتباع آذری به استان‌های شمال غرب کشور به ویژه اردبیل است.

به طوریکه عمده سفر گردشگران خارجی از این مرز توسط اتباع آذری صورت پذیرفته و سهم عمده سفرهای زمینی مسافران ایرانی به باکو را نیز شامل می‌شود.

امسال در مقابل حیرت مسئولان، سفر از مرز بیله سوار با رشد دو تا سه برابری مواجه بوده و اتباع آذری نیز با فراغ بال مقصد تعطیلات نوروزی خود را استان اردبیل قرار داده‌اند.

مطابق اعلام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از ۲۳ تا ۲۹ اسفندماه سال گذشته به طور متوسط روزانه هفت هزار مسافر از پایانه مرزی تردد داشتند.

علی رحمتی متذکر شد: این در حالی است که در روزهای عادی تردد مسافران حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی افزود: به دلیل افزایش تردد تعداد گیت‌ها از چهار مورد به شش مورد افزایش یافته و تلاش بر این بوده معطلی مسافران در پایانه به حداقل کاهش یابد.

در عین حال فرماندار بیله سوار نیز در خصوص آخرین وضعیت تردد مسافران از پایانه مرزی از رشد ۱۳۰ درصدی سفرها خبر داد.

حسن قبادی با یادآوری تردد یک میلیون مسافر در نوروز سال گذشته اضافه کرد: تنها در روزهای ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه سال گذشته ۲۲ هزار و ۱۸۶ مسافر از پایانه مرزی تردد داشتند.

وی افزود: در سال گذشته ۸۰ درصد از مسافران خارجی و ۲۰ درصد ایرانی بودند و امسال نیز وضعیت ترددها خبر از استقبال مسافران آذری از کشور جمهوری اسلامی ایران می‌دهد.

به گفته فرماندار بیله سوار با توجه به اینکه در روز نخست تعطیلات نوروزی هستیم پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات تعدد سفر از پایانه به ثبت رسیده و به نسبت سال گذشته با رشد مسافر مواجه باشیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار