رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل؛گفت: درکناراجرای سیاست تکمیل زنجیره تولیدازمزرعه تاسفره حمایت ازکشاورزان ازاولویتهای جهادکشاورزی است.
کد خبر: ۵۸۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 07 April 2018

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل خلیل نیکشاد که نماینده شهرستانهای کوثروخلخال در مجلس شورای اسلامی رادربازدید ازطرحهای کشاورزی همراهی میکردبااعلام این خبرگفت:حمایت و هدایت کشاورزان از سیاست های اصلی جهاد کشاورزی است که درکنارسیاست مهم تکمیل زنجیره تولیدازمزرعه تاسفره ازاهم برنامه های جهادکشاورزی میباشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از پروژه های جهاد کشاورزی کوثر با حضور دکتر خالقی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت؛ حمایت از کشاورزان و هدایت مسایل علمی و فنی به روستاها ودر اختیار بهره برداران قرار دادن یکی از سیاستهای اصلی جهاد کشاورزی است.

خلیل نیکشاد افزود؛شهرستانهای خلخال وکوثر پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی دارند که در هیچ کجای استان یافت نمی شود.

وی بیان داشت؛در قاره اروپا ۷۵۰ گونه گیاهی وجود دارد در حالیکه در شهرستان کوثر و خلخال ۴۵۰ گونه گیاهی داریم که تقریبا با قاره اروپا برابری می کند.

نیکشاد افزود؛عمده این گیاهان جزو گیاهان دارویی بوده که ارزش آن بیشتر از چاه نفت عسلویه است ولی متاسفانه در کشور ما به آن اهمیت زیادی داده نمیشود اما در در کشورهای اروپایی کاشف آن سالها از ارزش مالکیت معنوی آن بهره مند می شود.

وی از مسولان خواست که این بانگ ژنتیکی و گنجینه تنوع گیاهی را قدر بدانند ودر جهت توسعه آن تلاش کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام داشت ؛ بنابه سیاستهای حمایتی وزارت جهادکشاورزی درتوسعه صنعت گیاهان داروئی متقاضیانی که در منطقه اقدام به کشت گیاهان دارویی میکردند در راستای حمایت به ازای یک هکتار مبلغ دو میلیون وپانصدهزارتومان کمک بلاعوض میشدکه این طرح تاآخرفروردین ماه سالجاری ادامه خواهدداشت.

خلیل نیکشاد از اختصاص یکصد هزار اصله نهال گل سرخ به شهرستانهای کوثر وخلخال خبر داد وافزود؛ به دلیل اقلیم مناسب برای کشت این گل ۵۰ درصد سهم استان را به شهرستانهای مذکور تخصیص دادیم.

وی با اشاره به بحران آب در دنیا وایران گفت؛ آخرین مرحله مدیریت آب در بخش کشاورزی سدسازی است در صورتیکه مهمترین راهکار مدیریت آب استفاده از سیستم آبیاری مدرن ، استفاده از ارقام گیاهی مقاوم به کم آبی ، احداث گلخانه و...می باشد ودر صورت ضرورت اقدام به سد سازی کرد که آنهم به نوبه خود تبعاتی دارد.
http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/1/18/350055_396.jpg
وی در بخش دیگری از سخنان خودبه اهمیت نیروی انسانی متخصص و مجرب در بخش کشاورزی اشاره کرد وگفت؛خوشبختانه با استخدام ۳۰۰ نفر ازکارشناسان کشاورزی در قالب مهندسین ناظر بخشی از بدنه کارشناسی سازمان مرتفع شده ولی با توجه به تعداد بازنشستگان در سالهای اخیر وآینده نیاز به نیروی انسانی متخصص ملموس است از طرف دیگر سهم استان در استخدامی های اخیر نسبت به سایر استانهای هم تراز خیلی پایین تر بوده که باید جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حقوق پایین کارکنان جهاد کشاورزی بالاخص پرسنل جهاد کشاورزی استان نسبت به سایر دستگاههای دولتی خبر داد و از نماینده خلخال و کوثر خواست که در خصوص احقاق به حقه حقوق کارکنان جهاد کشاورزی اهتمام لازم را داشته باشند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار