مدیر کل راهداری اردبیل؛
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از رشد 45 درصدی ورود اتباع آذری به این استان در طول تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸ 07 April 2018

با بیان اینکه از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین امسال 21 هزار و 917 مسافر خارجی از مرز بیله سوار وارد استان شده است افزود: در مقایسه با آمار ورودی مسافر در سال گذشته این رقم با رشد 45 درصدی مواجه است که بیانگر استقبال آذری ها از اردبیل به عنوان یکی از مقاصد گردشگری است.

وی از وضعیت مطلوب استقبال از میهمانان و مسافران در سطح استان خبر داد و افزود: به طور حتم این موضوع سبب رشد ورود مسافران و گردشگران به عنوان مقصد گردگشری به این استان بوده است و طبق آمار به دست آمده خروجی مسافر خارجی 22 هزار و 260 نفر با رشد 42 درصدی و خروج 23 هزار و 339 مسافر ایرانی از پایانه مرزی 12 درصد رشد یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: 90 هزار و 723 مسافر از پایانه تردد داشتند و ورود 23 هزار و 207 مسافر ایرانی نیز در طول این مدت ثبت شده و در تعطیلات نوروزی امسال با 80 درصد رشد بیشترین تردد از پایانه مرزی بیله سوار به ثبت رسیده است.

رحمتی با اشاره به نقش مهم شرکت حمل و نقل کالا در سطح استان نیز بیان کرد: در حال حاضر 87 شرکت در این زمینه با هفت هزار کامیون در حال فعالیت هستند و اقدامات مربوط به حمل و نقل کالا با بیش از هفت هزار دستگاه خوردو سنگین انجام می شود و 11 هزار راننده نیز کارت هوشمند دریافت کرده‌اند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل بیان کرد: از جمله عمده بار حمل شده در راه‌های ارتباطی استان می‌توان به گندم، سیب زمینی ، علوفه، گوجه فرنگی، هندوانه، سیمان، تخته، انواع نئوپان، میلگرد و انواع آهن آلات اشاره کرد.


1.jpg
9.jpg


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار