با اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بااشاره به اجرای طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال گفت: با اجرای این طرح ۲۷هزار کودک زیر پنج سال استان در برابر ویروس فلج اطفال واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۵۸۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 07 April 2018
به گزارش تابناک اردبیل، قدرت اخوان اکبری ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال از امروز به مدت دو روز در تمام مناطق روستایی و عشایری استان به صورت فعال و خانه به خانه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در دو نوبت زمانی اجرا خواهد شد، ادامه داد: نوبت دوم طرح واکسینه کودکان زیر پنج سال از ۲۲ تا ۲۴ اردیبهشت ماه اجرا خواهد شد و قرار است در مجموع ۲۷ هزار کودک در برابر ویروس فلج اطفال واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به عملکرد حوزه بهداشت و درمان در ایام تعطیلات نوروزی از ثبت دو هزار و ۸۳۶ مورد ماموریت های پیش بیمارستانی و امدادی توسط اورژانس استان خبر داد.

وی ادامه داد: در این ماموریت ها که در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه ثبت شده، ۸۸۳ نفر از مصدومان حوادث ترافیکی جاده ای و هزار و ۷۸۱ نفر از مصدومان حوادث شهری به مراکز درمانی منتقل شده اند.

اخوان اکبری با اشاره به فعالیت ۳۲۰ نفر نیروی اورژانس و ۶۶ دستگاه آمبولانس در ۴۸ پایگاه و شش ایستگاه سلامت امداد نوروزی در طرح سلامت نوروزی متذکر شد: امسال در حوادث ترافیکی استان اردبیل هفت نفر فوتی به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز طرح  سلامت نوروزی ۸۹ هزار نفر نیز به مراکز بیمارستانی مراجعه کرده اند، یادآور شد: از این تعداد ۳۷۸ هزار نفر به صورت سرپایی درمان و ما بقی در مراکز بخش‌ها و اورژانس بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به انجام هزار و ۵۰۰ عمل جراحی در مدت اجرای طرح سلامت نوروزی در مراکز درمانی بیان داشت: در قالب این طرح اکیپ‌های بازرسی بهداشت محیط ۲۰ هزار نظارت بر اماکن و مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی انجام داده اند.

وی در خصوص نتایج این نظارت ها عنوان کرد: با اجرای این نظارت ها ۱۸ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و ۱۸ واحد متخلف بهداشتی تعطیل شده است.

به گفته اخوان اکبری در حوزه غذا و دارو نیز اکیپ های نظارتی از مراکز تولید مواد غذایی، سردخانه ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و داروخانه‌ها به صورت مرتب بازدید کرده اند و علاوه بر این ۵۳ هزار مورد خدمت در پایگاههای بهداشتی و سلامت ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار