کد خبر: ۵۸۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 11 April 2018
 

چالش بزرگ علی دایی و رونالدو در جدال ایران پرتغالبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی دایی مهاجم سال‌های نه چندان دور کشورمان با ۱۰۹ گل زده در صدر گلزنان ملی فوتبال جهان قرار دارد و هنوز کسی نتوانسته است رکورد گل‌های ملی او را بشکند و این در حالی است که تنها رقیب دایی کریستین رونالدو است که شاید در آینده بتواند این رکورد را از علی دایی بگیرد.

گفته می‌شود که علی دایی در مورد این موضوع بی تفاوت است، اما باور این موضوع سخت است چرا که این رکورد حاصل سال‌ها تلاش دایی در فوتبال و تمرین و ممارست او در سال‌های جوانی تا پایان فوتبال است.

دایی معتقد است رکورد‌ها اگر قرار بود نشکنند دیگر رکورد نبودند و رونالدو در صورتی که بخواهد رکورد من را بزند باید ۲۰ گل دیگر به ثمر برساند و این کمی دشوار، اما ممکن است.

این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که کریستین رونالدو ستاره فوتبال جهان کماکان در فوتبال ملی حضور داشته باشد، اما به نظر می‌رسد این جام جهانی آخرین دوره حضور رونالدو در تیم ملی فوتبال پرتغال است چرا که در جام جهانی آینده رونالدو با حدود ۳۷ سال، احتمالا بازنشسته خواهد بود.

ما امیدواریم این بازیکن نتواند رکورد دایی را تصاحب کند که در آن صورت تا سال‌های سال رکورد برای ایران و علی دایی باقی خواهد ماند.

نکته حائز اهمیت در بازی‌های جام جهانی روسیه تقابل ایران و پرتغال است جایی که ایرانی‌ها می‌توانند حداقل در یک ۹۰ دقیقه به دایی کمک کنند تا رکورد خود را حفظ کند و شاید در روز‌های واپسین بازی رونالدو یک گل هم برای باقی ماندن رکورد دایی تاثیر گذار باشد.

گفتنی است که طبق اعلام فیفا علی دایی 105 گل زده ملی در کارنامه دارد.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار