اولین نتایج رسمی انتخابات آذربایجان
از مجموع سه میلیون و 959 هزار و 553 رای اخذ شده ،سه میلیون و 723 هزار و 278 رای شمارش شده است .
کد خبر: ۵۸۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 12 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بنا به اعلام مظاهر پناه اف در نیمه شب چهارشنبه که ایرنا آن را مخابره کرده است براساس آرای شمارش شده ، میزان آرای هفت نامزد دیگر به شرح ذیل است : آراز علی زاده از حزب سوسیال دموکرات 1.39 درصد ، قدرت حسن قلی اف از حزب جبهه خلق یکپارچه 3.04 درصد ، فرج قلی اف از حزب رستاخیز ملی 1.18 درصد، حافظ حاجی اف از سوی حزب مساوات معاصر1.5درصد ،رازی نورالله اف از سوی گروه ابتکار جبهه خلق 0.75 درصد، سردار جلال اوغلی از سوی حزب دموکرات 3.02و نیز زاهد اروج بعنوان نامزد مستقل3.11 درصد .

بر اساس قانون انتخابات جمهوری آذربایجان نتایج آرای کسب شده از سوی نامزدهای انتخاباتی یک روز بعد از برگزاری انتخابات ، توسط کمیسیون مرکزی انتخابات به دادگاه قانون اساسی این کشور ارایه می شو د و این دادگاه نیز ظرف 10 روز نتایج نهایی و پیروز انتخابات را اعلام می کند . 

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز ، پس از اعلام نتایج در پیامی از مردم این کشور قدردانی کرد و گفت : مردم آذربایجان به ثبات ،امنیت و توسعه رای دادند و ما آذربایجان قوی تری خواهیم ساخت.

وی افزود: رفاه مردم همیشه در مرکز سیاست ما قرار دارد ، ما اکنون به اجرای پروژه های انرژی و حمل و نقل بزرگ در کشور و منطقه اورآسیا مشغول هستیم و مسیر توسعه را ادامه خواهیم داد.

الهام علی اف از سال 2003 در مسند قدرت است .

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار