مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سال گذشته  630 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار تزانزیت شد.
کد خبر: ۵۸۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 12 April 2018

به گزارش خبرنگار تابناک اردبیل، علی رحمتی در نشست خبری در محل پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: در سال 96 واردات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار 107 درصد افزایش و صادارت 24 درصد افزایش را نشان می دهد.

به گفته وی این در حالی است که در این مدت تزانزیت ورودی 15 درصد و تزانزیت خروجی افزایش 11 درصدی بوده است.

رحمتی  افزود: در سفرهای نوروزی امسال 91 هزار نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند که نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش داشته که این میزان از 25 اسفند تا 15 فروردین ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: در این بازه زمانی 2 هزار و 581 سواری و 187 دستگاه اتوبوس از پایانه تردد داشته اند که میزان استفاده از خودرو شخصی سواری 10 درصد افزایش یافته است.

رحمتی افزد: تردد روزانه مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار در روزهای عادی به ۲ هزار نفر و در طول تعطیلات عید نوروز نیز این آمار به ۸ هزار نفر در روز رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل این را هم گفت که حدود ۹۹ درصد حمل کالا در سطح استان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می گیرد.

رحمتی خاطرنشان کرد که بحث هوشمندسازی زیرساخت های جاده ها از برنامه های پیش روی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل است که اجرایی خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از اینکه  در سال گذشته در فصول بارندگی میزان استفاده از نمک در جاده های استان اردبیل به 11 هزار و 600 تن رسید، اظهار داشت: استفاده از نمک آفت جاده هاست و خسارت زیادی به بار می آرود که ما در تلاش هستیم که این میزان را کاهش دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین درباره افزایش تلفات جاده ای بیان کرد: بیشترین تلفات جاده ای استان در سال 96 در سه راهی سربند- پارس آباد روی داده است .

به گزارش تابناک اردبیل، خبرنگاران رسانه های مختلف استان در پایان از بخش های مختلف پایانه مرزی بیله سوار بازدید کردند.

 

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار