کد خبر: ۵۸۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 12 April 2018

ه گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که قیمت طلا بعدازظهر روز گذشته در بازار کامکس آمریکا به هزار و 365 دلار و 23 سنت در هر اونس رسید و بالاترین رکورد خود در تقریبا دو ماه و نیم گذشته را تجربه کرد.

قیمت طلا در پایان معاملات دیروز بازار کامکس با 0.78 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به هزار و 356 دلار و 40 سنت رسید. افزایش تنش ها در سوریه، تحریم های آمریکا علیه روسیه و جنگ تجاری میان آمریکا و چین عوامل این افزایش هستند.

 صبح امروز، اما قیمت طلا اندکی کاهش پیدا کرد، ولی از رکورد دیروز فاصله چندانی نگرفت. قیمت آتی طلا در ساعت یک و 11 دقیقه بامداد امروز در بازار کامکس آمریکا، با 0.4 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به هزار و 355 دلار در هر اونس رسید. قیمت تحویل فوری طلا نیز در بازار لندن با 0.1 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به هزار و 351 دلار و 48 سنت رسید. اعلام وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد از چین توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در روز دهم اسفندماه 1396 (اول مارس 2018)، آتش جنگ تجاری میان این دو کشور را روشن کرد. چین روز یکشنبه 12 فروردین ماه در واکنش به اقدام آمریکا، تعرفه 128 کالای وارداتی از ایالات متحده را به میزان سه میلیارد دلار افزایش داد.

جمعه گذشته (17 فروردین ماه) نیز ترامپ گفت، تعرفه های جدیدی بر واردات کالا از چین وضع می کند. تحلیلگران می گویند، جنگ تجاری میان دو قدرت برتر اقتصاد دنیا، موجب کاهش نرخ رشد اقتصادی جهان می شود. رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه (20 فروردین) حمله ای هوایی به پایگاه تیفور سوریه انجام داد؛ به دنبال این حادثه، روسیه سفیر این رژیم در مسکو را برای دادن توضیح درباره حمله هوایی به سوریه احضار کرد.

این در حالی است که انتشار خبری مربوط به حمله شیمیایی در «دوما» سوریه باعث شده است تا غرب تهدیدها را علیه سوریه افزایش دهد.

آمریکا که روز 24 اسفند ماه گذشته (15 مارس) 19 فرد و پنج سازمان روسی ازجمله سرویس امنیتی این کشور را برای تلاش به منظور دستکاری در انتخابات سال 2016 آمریکا و حمله سایبری به این کشور تحریم کرد، اعلام کرده است که احتمال دارد تحریم‌های دیگری علیه مقامات دولتی روس وضع کند؛‌ تحریم هایی که دسترسی این افراد به سامانه‌های مالی ایالات متحده آمریکا را محدود خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار