حاکمیت سامانه سرد تا سه‌شنبه
مردم در استان اردبیل و در فصل بهار شاهد بارش برف و سرما شده و بار دیگر به استفاده از پوشاک زمستانی و وسایل گرمازا مجبور شدند.
کد خبر: ۵۹۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 15 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بارش برف و کاهش دمای هوا در حالی که بیشتر درختان میوه در مناطق مختلف خلخال شکوفه زده و ببار نشسته اند، موجب وارد شدن خسارت به درختان میوه شد که میزان خسارات وارده به بخش باغی این شهرستان از سوی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی در حال بررسی است.
رئیس اداره هواشناسی خلخال به ایرنا گفت: بارش برف در مناطق مختلف این شهرستان افت قابل ملاحظه دمای هوای منطقه را بدنبال داشته است.
فرامرز فرض الله پور افزود: دمای هوای خلخال صبح امروز به یک درجه بالای صفر رسید که این میزان نسبت به حداقل دمای روز گذشته 3 درجه و در مقایسه با حداکثر دمای روز جمعه 18 درجه کاهش نشان می دهد.
اسماعیل شیخ الاسلامی مدیرجهاد کشاورزی مشگین شهر هم گفت: بارش پراکنده برف که از ظهر یکشنبه 26 فروردین در برخی از مناطق شهرستان آغاز شده احتمال سرمازدگی درختان شکوفا شده باغ های میوه را افزایش داده است.
وی گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی طی امشب و روزهای آینده احتمال کاهش محسوس دما و بارش برف در منطقه وجود دارد.
او با تاکید بر لزوم بکارگیری توصیه ‌های فنی کارشناسان باغبانی اظهار کرد: باغداران می توانند با روشن کردن لاستیک های فرسوده کاه و کلش در چند نقطه باغ و با ایجاد دود از خسارت وارده احتمالی جلوگیری کنند.
مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر افزود: پیش بینی می شود بارش برف در شهرستان سبب افت دما تا منفی 3 درجه شده که این دما با روشن کردن آتش متعادل‌ تر خواهد شد.
به گزارش تابناک اردبیل،‌از صبح روز یکشنبه بارش برف پراکنده در شهر اردبیل شروع شده و از برخی مناطق کوهستانی و جاده های برفگیر استان نیز بارش برف گزارش شده است.
بر اساس اعلام هواشناسی اردبیل ، دمای هوا هم اکنون در شهرستان های اردبیل ، نیر، سرعین و نمین یک تا 2 درجه زیر صفر می باشد. 
سامانه سرد در استان تا روز سه شنبه حاکم بوده و در ساعات صبح در برخی از شهرستان ها دمای هوا همچنان زیر صفر خواهد بود.
مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل نیز اعلام کرد که در اکثر جاده های استان هوایی تمام ابری حاکم بوده و در مناطق کوهستانی بارش برف پراکنده گزارش شده است.
انتهای پیام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار