با طناب پوسیده شستا به چاه نروید
از نمایندگان انتظار میرود به جای تکیه بر طناب پوسیده شستا به فکر جذب سرمایه های واقعی و تحرک بخشی به کسب و کار در اردبیل باشند.
کد خبر: ۵۹۳۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 21 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، صدیف بدری نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی آنچه که از آن پیگیری های انجام شده برای دعوت نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و نیز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) برای سفر به استان اردبیل یاد کرد، گفت که بالاخره این مسئولین، اوایل اردیبهشت به استان سفر خواهند کرد.

جالب این که این نماینده مجلس هدف از این سفر را بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص طراحی و شروع چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان ذکر کرده است.!؟

به رغم آنکه برخی از نمایندگان مجلس بر این باورند که نهایت تا دو سال آینده این سازمان و شستا ورشکسته خواهد شد؛ اما مدیرعامل تامین اجتماعی بر این باور است که ورشکستگی برای این سازمان معنایی ندارد چرا که دولت پشتوانه این سازمان محسوب می شود.

این در حالیست که امروز بزرگترین بدهکار تامین اجتماعی با حدود 140 هزار میلیارد تومان ،دولت است و حاضر نیست ریالی هم از بدهی خود را پس بدهد!

رسول خضری یکی از نمایندگان مجلس گفت: متاسفانه سرمایه گذاری های تامین اجتماعی درشرکت های شستا به شکل زیان ده تبدیل شده و در آستانه ورشکستگی است، یعنی شستا به حیات خلوت دولت تبدیل شده و با توجه به اینکه نظارت قابل قبولی هم وجود ندارد؛ تمامی مسئولان، خویشان و اقوام خود را در شستا مشغول به فعالیت می کنند.

به گزارش تابناک اردبیل، از زمان تاسیس شرکت سرمایه گذاری شستا تاکنون و با وجود همه وعده ها، هیچ وقت استان اردبیل با وجود استحقاق پذیرش سرمایه گذاری در صنایع مختلف، به عنوان نامزد سرمایه گذاری این شرکت نبوده است.

نماینده اردبیل در شرایطی به مردم وعده سرمایه گذاری شستا در استان را داده است که با وضع بحرانی موجود این شرکت و زیان ده شدن شرکتهای زیرمجموعه و ورشکستگی قریب الوقوع آن، بسیاری از کارشناسان این وعده ها را تحقق ناپذیر و نشدنی می دانند.

تابناک اردبیل بر این باور است که در شرایط کنونی که کسب و کار و تولید در استان اردبیل رکود بیسابقه ای را سپری میکند، باید سراغ کسانی رفت که حداقل های لازم را برای تحرک بخشی به وضعیت بحرانی کنونی داشته و حداقل طرح نام آنان در افکار عمومی قابل دفاع باشد.

 انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار