کد خبر: ۵۹۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲ 22 April 2018

محرم عدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال افت شدید درجه حرارت در روزهای گذشته سرمازدگی گسترده ای در مرحله شکوفه دهی و میوه دهی باغ های مثمره این استان ایجاد شد.
او گفت: میزان این خسارت در برخی از مناطق استان 100 درصد نیز بوده است.
وی به باغدارانی که باغ های خود را بیمه کرده اند توصیه کرد به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.
عدل گفیت: هر چند که باغداران در اثر سرمازدگی دچار خسارت شده اند ولی به هیچ وجه نباید باغ های خود را به حال خود رها کنند بلکه باید مدیریت باغ های خود را به بهترین نحو ممکن برای استحصال میوه در سال های آینده همچنان ادامه دهند.
او همچنین افزود: باغداران نسبت به محلول پاشی پتاسیم اقدام کنند، اسید هیومیک و آفت کش و قارچ کش ها را بموقع و متناسب با درختان میوه طبق توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان باغبانی انجام دهند.
وی در زمینه اقدامات انجام شده پس از بروز خسارت به باغ های استان گفت: کارشناسان در باغ های استان حضور یافته و با برآورد کارشناسی میزان خسارت مراتب را به وزارت جهاد کشاورزی منعکس کردند تا به نحو مقتضی از خسارت دیدگان حمایت شود.
اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات زیادی بر جای می گذارد.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 41 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار