حذف یارانه یک سوم نشریات استان
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال نامه ای به معاونت مطبوعاتی، خواستار بررسی دلایل پرداخت نشدن یارانه 16 نشریه استان در سال 96 شد.
کد خبر: ۵۹۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 24 April 2018

به گزارش تابناک اردبیل، پس از انتشار جدول واریز یارانه مطبوعات استانی در شش ماهه دوم سال 96 و بررسی میزان اختصاص یارانه به نشریات استان، مشخص شد که از میان 51 نشریه مشمول یارانه، تنها 35 نشریه در لیست دریافت یارانه قرار دارند و 16 نشریه با وجود اعلام وصول منظم و کسب امتیازات شاخص ضریب کیفی و نظم در انتشار در لیست یارانه کاغذ حذف شده است.

در همین حال بسیاری از مدیران مسئول نشریات استان که مشمول دریافت یارانه کاغذ شده اند، مکانیزم پرداخت یارانه را غیرشفاف و ناعادلانه خوانده و خواستار بررسی و تجدیدنظر اساسی معاونت مطبوعاتی در این باره هستند.

یکی از مدیران مسئول نشریات استان در گفتگو با تابناک اردبیل گفت که نشریه متبوعش با سابقه بالای 15 سال و انتشار منظم در سال 96 ، مشمول یارانه 800 هزار تومانی شده و جالب اینجاست که نشریه ای با کمتر از یک سال سابقه، سه برابر یارانه دریافت کرده است!

http://www.tabnakardebil.ir/files/fa/news/1397/2/4/355974_330.jpg

جمعی از مدیران مسئول نشریات استان مراتب تشکر و قدردانی خود را از دقت نظر و حمایت بی دریغ معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پیگیری، تهیه و تنظیم نامه این اداره کل به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند.

روزنامه نگاران استان همچنین از خانه مطبوعات استان خواستند برای پیگیری مشکل پیش آمده تدابیر جدی اتخاذ کرده و احقاق حق کنند.

انتهای پیام   

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار