هدررفت آب در اردبیل 23 درصد است
سرانه آب مصرفی خانوارهای اردبیل کمتر از 129 لیتر در شبانه‌روز است که این رقم از میانگین کشوری پائین‌تر است.
کد خبر: ۶۰۲۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 09 May 2018
به گزارش تابناک اردبیل، سیف‌اللهی سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اظهار کرد: با پلمپ و مهر و موم 23 چاه داخل شهر به دلیل داشتن آرسنیک ما سعی می‌کنیم تا از محل تصفیه‌خانه یامچی آب شرب اردبیلی‌ها را تامین کنیم به طوری که شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با سختگیری و نظارت تمام بر ارتقای کیفی و پایش آب اجازه نمی‌دهد تا کوچکترین مشکل و خللی در این حوزه روی دهد.
 
وی با اشاره به شستشوی دوره‌ای مخازن و شبکه‌ها به منظور ارتقای کیفی خدمات‌رسانی به مردم، خاطرنشان کرد: هدررفت آب در شبکه آبرسانی اردبیل 23 درصد است که 14 درصد آن پرت در لوله‌ها و طول شبکه و 9 درصد نیز مربوط به انشعابات غیرمجاز است.
 
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: امسال 8.5 کیلومتر توسعه شبکه و 31 کیلومتر اصلاح شبکه را در دستور کار قرار دادیم تا با کنترل‌ها و اصلاح شبکه جلوی این هدررفت را بگیریم تا صرفه‌جوئی در منابع آب به انجام برسد.
 
   
با صرفه‌جوئی در مصرف آب کمبود آب در تابستان نخواهیم شد
 
سیف‌اللهی در ادامه به چالش کمبود منابع آب و احتمال بروز مشکل در آبرسانی فصل تابستان اشاره کرد و گفت: ما در شمال استان با تامین آب از کانل مغان مشکلی نخواهیم داشت اما در شهرهایی همچون گرمی و اردبیل به دلیل شرایط خاص و انتقال آب از طریق سد نظیر سد یامچی احتمال بروز برخی مشکلات وجود دارد اما تمام اهتمام ما بر این است تا با اولویت تامین آب شرب بتوانیم مشکلات احتمالی را رفع کنیم.
 
وی برخی گله‌مندی‌های مردم از وجود حشرات و جوندگان در مناطق بهره‌مند از شبکه فاضلاب را یادآور شد و بیان کرد: مردم مشکلات خود را می‌توانند از طریق سامانه 122 اطلاع دهند تا ما با سم‌پاشی و اصلاح سیفون در شبکه‌های فاضلاب بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.
 
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل طرح‌های حوزه  اقتصاد مقاومتی در بخش آب و فاضلاب شهری را یادآور شد و افزود: در کشور قرار بود 26 نصفیه‌خانه فاضلاب اجرایی و عملیاتی شود که سهم استان اردبیل دو تصفیه‌خانه سرعین و بیله‌سوار بود که ما در بیله‌سوار قسمت مایع را افتتاح و امسال نیز قسمت جامد را بهره‌برداری می‌کنیم و در سرعین نیز با فعال کردن مدول دوم سعی در بهره‌‌برداری از تصفیه‌خانه به شکل کامل داریم.
 
سبف‌اللهی طلب 11 میلیارد تومانی آب و فاضلاب استان را از مردم و دستگاه‌های دولتی یادآور شد و گفت: در بین دستگاه‌های دولتی نیروهای مسلح با 3 میلیارد تومان، آموزش و پرورش 350 میلیون تومان و زندان 320 میلیون تومان بیشترین بدهی را به آبفای استان دارند.
 
وی افزود: بیشترین رقم بدهی ما نیز در بین ادارات به شرکت برق و آب منطقه‌ای است که سعی در پرداخت این بدهی‌ها در سالجاری داریم.
    
سرانه مصرف آب در خانوارهای اردبیل پائین‌تر از میانگین کشوری است
 
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: سرانه آب مصرفی خانوارهای اردبیل کمتر از 129 لیتر در شبانه‌روز است که اینر قم از میانگین کشوری پائین‌تر است.
 
سیف‌اللهی برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب اردبیل در راستای کاهش مصرف آب در بین خانوارها را یادآور شد و اظهار کرد: سرانه آب مصرفی در بین خانوارهای اردبیل 129 لیتر در شبانه‌روز است که این رقم به نسبت میانگین کشوری که 150 لیتر است پائین می‌باشد.
 
وی به ایسنا گفت: استان اردبیل جزو استان‌های با مصرف پائین آب خانگی محسوب می‌شود و همچنان امیدواریم مردم این استان با صرفه‌جوئی ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.
 
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در مورد قرائت آنلاین کنتور خاطرنشان کرد: از اول خرداد ماه این طرح در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد و از نیمه دوم سال چاپ آنلاین را نیز شروع خواهیم کرد.
 
سیف‌اللهی افزود: هدف ما این است که قبض در سریع‌ترین زمان به دست مردم برسد تا با اعتمادی که به ما دارند نسبت به پرداخت مبلغ ماهیانه مصرف خود با کمترین مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار