دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ضروری است تا ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی اردبیل در جهان و بین ملت‌ها شناخته شود.
کد خبر: ۶۰۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 09 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، حسین وثوقی ایرانی در نشست بازرگانان و تجار اردبیلی با رایزن بازرگانی پاکستان اظهار داشت: استان اردبیل با داشتن مرزهای مشترک با جمهوری آذربایجان دروازه ورود به جهان تجارت است که این ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان باید بع دنیا معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه اردبیل از نظر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری منطقه‌ای بکر برای سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی است، بیان کرد: وجود 380 کیلومتر مرز مشترک ایران با جمهوری آذربایجان سبب شده است تا سالانه شاهد 100 میلیون دلار صادرات از اردبیل به این کشور باشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: دو گمرک اردبیل و بیله‌سوار زمینه یک میلیارد و 400 میلیون دلار ترانزیت کالاها را منجر شده است که در کنار آن امکانات فرودگاه اردبیل نیز زمینه مناسبی را برای ترانزیت کالاهای متنوع از این استان فراهم آورده است.

وثوقی ایرانی از ورود سالانه 8 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر به اردبیل خبر داد و گفت: در سال گذشته 400 هزار نفر گردشگر خارجی وارد اردبیل شدند که در این میان حضور گردشگرانی از کشور پاکستان برای ما مایه مباهات است.

در این مراسم نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه زمینه مبادلات تجاری ایران و پاکستان باید بیش از پیش تقویت شود، اظهار کرد: از آذرماه سال گذشته اتاق مشترک ایران و پاکستان در سفارت ایران ایجاد شده که این کار زمینه مناسبی را برای افزایش مراودات تجاری ما ایجاد کرده است.

بهروز پورسلیمان بیان کرد: تمرکز بر روی بازار جمهوری آذربایجان نباید ما را از توجه به سایر بازارهای جهانی غافل کند و نیاز است تا تجار و بازرگانان ما با حضور در بازار پاکستان زمینه تجارت گسترده را ایجاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار