کد خبر: ۶۰۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 12 May 2018
 

اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی فردا روز یکشنبه از میان دو کاندیدا یعنی "سمیع الله حسینی مکارم" و "محمدعلی افشانی" شهردار تهران را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، سرانجام بعد از روزها قرار است فردا اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران را انتخاب کنند و تهران از حدود یک ماه بدون شهردار، رهایی یابد.

21 فرودین ماه بود که با پذیرش استعفای نجفی از سمت شهرداری تهران سمیع الله حسینی مکارم به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شد و بعد از آن پروسه انتخاب شهردار آغاز شد.

در روند انتخاب شهردار تهران ۱۶ معیار انتخاب شهردار ملاک عمل قرار گرفت و صرفا این ویژگی که شهردار باید سابقه کار اجرایی موفق در حوزه صف و سیاستگذاری داشته باشد نیز اضافه شد.

اعضای شورا 21 نفر را در روند فرآیند انتخاب شهردار انتخاب کردند که از این میان 7 نفر به عنوان کاندیدای نهایی معرفی کردند که آقایان انصاری لاری، حجتی،محمود حسینی، حناچی،حسینی مکارم، ،افشانی و میرزائی به عنوان 7 گزینه انتخاب شدند اما در میانه راه حجتی،انصاری لاری و میرزائی از ادامه مسیر انصراف دادند و سرانجام از میان آراء افشانی و حسینی مکارم به عنوان گزینه های نهایی انتخاب شدند و حالا قرار است از میان این دو کاندیدا، شهردار تهران انتخاب شود؛ اما این دو گزینه چه کارنامه ای دارند؟

به گزارش ایسنا، سمیع‌الله حسینی مکارم 58ساله، زاده کاشان است و دارای مدرک دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است و در سوابقش معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، معاون طرح و برنامه پست بانک، مدیر کل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، سرپرست مدارس ایران در شبه قاره هند و رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران را نیز در کارنامه خود دارد و پس از استعفای محمدعلی نجفی، حسینی مکارم که معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار سابق بود به سمت سرپرستی شهرداری تهران تعیین شد.

سید محمدعلی افشانی 59 ساله نیز در سوابق کاری خود عضویت در شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را دارد و در دولت یازدهم استاندار فارس بود و هم‌اکنون نیز با حکم وزیر کشور، معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در دولت دوازدهم است.

در کارنامه کاری وی، معاونت سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم به چشم می خورد.

به گزارش ایسنا، حال باید دید از میان این دو کاندیدا فردا چه کسی به صندلی سبز بهشت تکیه می زند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار