خودرو کارتینگ فوق پیشرفته که توسط محمد آقازده و مهدی جباری 2 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ساخته شده روز یکشنبه در سالن اجتماعات این دانشگاه رونمایی شد.
کد خبر: ۶۰۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 14 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، محمد آقازاده یکی از مخترعان خودرو گفت: با ساخت این خودرو به مرحله ای رسیدیم که توانایی تجاری سازی این محصول برای مسابقات و همچنین ساخت کارتینگ رنتال (تفریحی) برای پیست ها در شهر بازی را داریم.

دانشجوی رشته مهندسی برق - قدرت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این خودرو با قابلیت بیشتر و هزینه کمتر از نمونه های خارجی ساخته شده است.

وی بیان کرد: شاسی این خودرو از لوله با قطر 25 میلی متر و از آلیاژ فولادی ساخته شده و وزن شاسی تا 15 کیلوگرم رعایت شده است.

آقازاده افزود: قسمت انجین خودرو از موتورهای سرعتی 125 سی سی استفاده شده و گیربکس تعبیه شده توسط کارخانه را تغییر داده ایم و از گیربکس 5 سرعته منومتیک استفاده کرده ایم.

به گفته وی ، عملکرد گیربکس منومتیک توسط 2 اهرم در پشت فرمان می باشد که با فشردن اهرم ها می توان تعداد دنده ها را کم و زیاد کرد. این امکانات در خودروهای بالای 140 میلیون تومان استفاده می شود.

مخترع خودرو کارتینگ فوق پیشرفته اضافه کرد: قطعه اسپویلر از جنس پلی کربنات می باشد و از لحاظ آیرودینامیک خودرو نقش بسزایی در حفظ تعادل کارتینگ دارد و سیستم توربوشارژر الکتریکی این خودرو با توان kv300 و تولید boost 8 شتاب چشم گیری را در مسابقات مهیا می سازد و موتور چرخان توربوشارژر از نوع براشلس است.

آقازاده گفت: موتور 125 سی سی که 14 اسب بخار توانایی دارد، و با بوست توربوشارژر این توانایی تا 20 اسب بخار افزایش پیدا می کند، این قدرت برابر است با یک موتورسیکلت 300 سی سی که قیمتی بالغ بر 300 میلیون ریال دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در آیین رونمایی از این خودرو گفت: دانشجویان ما ثابت کردند می توانند در زمینه پیشرفته ترین تکنولوژی ها ورود کنند و قدرت علم و فناوری خود را در معرض نمایش بگذارند.

دکتر اسحق رسولی افزود: این کارها برای دانشجویان دیگر نیز امید و دلگرمی ایجاد می کند و باعث می شود همه این باور را داشته باشند که می توانند و امیدواریم جوانان توانمند بتوانند تحولی در صنعت خودرو کشور ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: جوان بودن و جوانی می تواند یک مزیت و عامل توانمندی باشد ولی اگر مملکتی نتواند از آن استفاده کند به یک آسیب تبدیل می شود بنابراین برای پیشبرد توسعه کشور باید از نیروی جوانان بیشتر استفاده کنیم.

رسولی شعار دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل را 'دانشگاه تعالی گرا و کارآفرین به معنی واقعی' معرفی کرد و افزود: اکوسیستم کارآفرینی و خلاقیت را در دانشگاه ایجاد می کنیم که دانشجویان و اساتید بتوانند ایده های خود را پیاده کرده و به مرحله تجاری سازی برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار