استاندار اردبیل:
اکبر بهنام جو گفت: با امضای تفاهم‌نامه با سرمایه گذار تولید فرش زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر در شهرستان‌های خلخال و کوثر در آینده نزدیک فراهم می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ 15 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو در دیدار با سرمایه‌گذار فرش دست‌باف در استانداری اردبیل اظهار داشت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار روستایی و ارائه تسهیلات لازم تفاهم‌نامه‌ای بین این سرمایه‌گذار و فرمانداری‌های کوثر و خلخال امضا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اوایل خرداد ماه ثبت نام افراد علاقمند و مصاحبه و تنظیم مدارک توسط فرمانداری‌های خلخال و کوثر انجام می‌شود، افزود: در مرحله اول سالن‌های ورزشی بلااستفاده توسط اداره کل ورزش و جوانان به صورت استیجاری در اختیار این سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بیمه و حقوق کارگران فرش‌بافی این بخش طبق قانون کار پرداخت خواهد شد افزود: فرش‌بافان بعد از دیدن آموزش‌های لازم و مطالعه نقشه‌های مورد نظر و نیز تجهیز کارگاه شروع به فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از احداث کارگاه روغن کشی و گونی‌بافی توسط این سرمایه گذار خبر داد و گفت: با مطالعه طرح و صدور مجوزهای لازم این مجموعه نیز با حمایت دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

آذرخش سرمایه گذار اردبیلی نیز در این جلسه اظهار داشت: از زمان صفویه تاکنون تمام نقشه‌های فرش اصیل اردبیلی موجود است و بازار فروش محصولات آن‌ها وجود دارد.

وی ضمن اعلام حمایت از بافندگان فرش استان تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های لازم و هماهنگی با اداره فرش استان نیروهای مستعد و محصولات آن‌ها شناسایی شده و توسعه فعالیت فرش دست‌باف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار