کد خبر: ۶۰۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 16 May 2018

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاسم افشار روز دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران و قصرشیرین طی کرد.

قاسم افشار که بود؟


بیشتر بخوانید: فیلمی از صدای ماندگار مرحوم قاسم افشار


سپس برای ادامه تحصیل به مدرسه عالی پارس رفت و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. با وقوع انقلاب فرهنگی تحصیلات دانشگاهی او نیمه‌تمام ماند؛ ولی بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها کارشناسی روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد.

قاسم افشار که بود؟


بیشتر بخوانید: جزئیات مراسم تشییع پیکر قاسم افشار مشخص شد 


او سپس کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ نمود. او از کودکی و دوران مدرسه به اجرای برنامه علاقه داشت و در دوره دبیرستان این علاقه به سمت گویندگی خبر کشیده شد. وی علاوه بر گویندگی اخبار صدا و سیما، به عنوان کارشناس ارشد با سازمان پژوهش‌های علمی نیز همکاری می‌کرده‌است.

قاسم افشار که بود؟

افشار از سال ۱۳۵۸ یا ۱۳۶۰ کار گویندگی خبر را در صدا و سیما آغاز نمود. او از قدیمی‌ترین گویندگان صدا و سیما بود. سعید فانیان مدیر سابق شبکه سوم سیما در سایت شخصی خود گفته که قاسم افشار فقط در موارد اندکی با رادیو همکاری کرده و همواره گوینده اصلی مشروح اخبار تلویزیون بوده‌ است. به گفته فانیان، افشار همواره به عنوان چهره شاخص خبر سیما مطرح بوده و در کار خویش مسلط بود.

فؤاد بابان دیگر گوینده خبر درباره افشار گفته‌ است:

تاثیر خبری که مثلاً از زبان قاسم افشار شنیده می‌شود با آنچه جوانی تازه فارغ‌التحصیل می‌خواند، خیلی متفاوت است… آقای افشار از یکه‌تازان عرصه خبر بودند که به مدت ۳۰ سال تنها در یک بخش خبری ماندند و خبر مشروح شبکه یک را خواندند. در حالی که من، آقای حیاتی، سلطانی و… علاوه بر گویندگی بخش‌های مختلف خبری رادیو و تلویزیون در سایر برنامه‌های مختلف زنده و تولیدی دیگر هم فعالیت می‌کردیم، اما ایشان حتی خبر نیمروز را هم با این که متعلق به شبکه اول بود، نپذیرفتند. آقای قاسم افشار در مدت خدمتشان حتی یک روز غیبت یا یک دقیقه تأخیر نداشتند. یک گاف یا تپق در خبرخوانی او دیده نمی‌شد؛ حال آن که ما در این مدت با صد‌ها اشتباه، ایراد و مشکل مواجه بودیم.

شایان ذکر است؛ قاسم افشار امروز ۲۶ اردیبهشت بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار