هفتمین سمینار پاسخگویی بار برای کاهش پیک مصرف ویژه صنایع با حضور مسئولان استانی و فعالان در حوزه برق استان در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 17 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، هفتمین سمینار پاسخگویی بار برای کاهش پیک مصرف ویژه صنایع با حضور مسئولان استانی و فعالان در حوزه برق استان در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برگزار و مسائل در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این مراسم بعد از سخنرانی متولیان این حوزه 25 نفر از کشاورزان، صنعتگران و تولیدکنندگان استان که در مصرف برق در زمان پیک مصرف همکاری و مشارکت لازم را با اداره برق استان داشتند، تجلیل شدند.

امسال در استان اردبیل با 10 درصد کمبود برق روبه رو می‌شویم

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در این همایش اظهار داشت: با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در سال گذشته هیچ گونه خاموشی ناخواسته در شبکه برق‌رسانی در سطح استان اردبیل را شاهد نبودیم اما با توجه به کاهش تولید برق در سال 97 برای تداوم این امر نیازمند همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مردم و مسئولان استانی هستیم.

حسن محمدی با بیان اینکه امسال در استان اردبیل با 10 درصد کمبود برق مواجه خواهیم بود، افزود: این امر به دنبال خارج شدن برخی نیروگاه‌های برق‌آبی از چرخه تولید در استان رخ خواهد داد اما با این حال تلاش می‌کنیم تا کمترین مشکل را در حوزه برق در استان شاهد باشیم.

وی کم‌آبی و تغییر شرایط اقلیمی را دلیل تعطیلی نیروگاه‌های برق‌آبی دانست و بیان کرد: ما در حالی کمبود در برق را شاهد خواهیم بود که پیش‌بینی می‌شود با توجه به خشکسالی‌های موجود امسال افزایش مصرف برق در منطقه رخ دهد که این امر می‌تواند در زمینه خدمات‌رسانی به مردم تاثیرگذار باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل تصریح کرد: پیش‌بینی شده که امسال مصرف برق در کشور در حدود 6 درصد افزایش یابد که با توجه به تعطیلی برخی نیروگاه‌های برق‌آبی عبور از مشکلات در این حوزه همکاری هر چه بیشتر مردم به ویژه کشاورزان و فعالان حوزه صنایع را می‌طلبد.

محمدی بیان کرد: انتظار می‌رود صنایع استان با تغییر ساعت مصرف برق واحدهای خود از ساعات غیرپیک مصرف در این زمینه یاریگر ما باشند که مشوق‌هایی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است به طوری که در سال گذشته کشاورزان و صنایعی که مصرف برق خود را در ساعت پیک مصرف به صفر رساندند از 10 میلیارد ریال پاداش برخوردار شدند.

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در صنایع گامی برای رونق تولید است

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این سمینار اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم مشکلات اقتصادی در کشور را برطرف کنیم نیازمند حل مشکلات و نارسایی‌های در بخش تولید و رونق فعالیت‌ها در این حوزه هستیم و تا زمانی که مسائل در این حوزه برطرف نشود نمی‌توانیم شاهد رشد و توسعه اقتصادی در کشور باشیم.

سیدحامد عاملی با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی استان تصریح کرد: در راستای حل موانع بر سر راه واحدهای تولیدی استان باید قوانین مطابق با شرایط موجود و وضعیت و مشکلات واحدهای تولیدی در استان تطابق داده شده و تلاش شود گام‌های عملی در این راستا برداشته شود.

وی رفع موانع تولید و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی را از جمله وظایف مدیران استانی دانست و بیان کرد:‌ باید مدیران استانی با عمل به وظایف ملی و میهنی در کنار وظایف سازمانی بستر را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در استان فراهم کنند تا این امر زمینه‌ساز رونق تولید و اشتغال در سطح استان شده و از مشکلات در این حوزه بکاهد.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان اردبیل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و روز دنیا را گامی اساسی در راستای رونق تولید دانست و گفت: این امر می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی شود که با توجه به اهمیت آن این موضوع باید مورد توجه مدیران واحدهای تولیدی و صنعتگران در سطح استان باشد.

عاملی با قدردانی از نگاه کلان و مثبت مدیران برق به مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی افزود: با این رویکرد بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان برطرف شده که باید تلاش کنیم این روند تداوم یافته و نگاه مدیران سایر دستگاه‌ها نیز به این حوزه مثبت و کلان باشد.

وجود بیش از 528 هزار مشترک برق در سطح استان اردبیل

معاون فروش و خدمات مشترکین برق استان اردبیل نیز در این سمینار اظهار کرد: بیشترین مصرف انرژی برق در سطح استان اردبیل در بخش خانگی بوده که انتظار می‌‌رود در این زمینه مردم استان همکاری و مشارکت لازم را داشته و با صرفه‌جویی در مصرف برق زمینه را برای کاهش خامو‌شی‌های ناخواسته فراهم کنند.

رئوف حسن‌پور مصرف برق در بخش صنایع و تولید استان اردبیل را 22 درصد دانست و تصریح کرد: 16 درصد از برق مصرفی استان نیز مربوط به بخش کشاورزی بوده که باید تلاش شود در راستای کاهش مصرف در بخش‌های مختلف اعم از خانگی، صنعت و کشاورزی اقدامات لازم و اساسی انجام شود.

وی از وجود بیش از 528 هزار مشترک برق در سطح استان اردبیل خبر داد و افزود: این تعداد مشترک در بخش‌های مختلف از خدمات شرکت برق استان بهره‌مند هستند و تلاش و جدیت بر این است تا با ارائه خدمات کیفی از نارضایتی‌ها جلوگیری کرده و جلب رضایت مشترکان را فراهم آوریم.

معاون فروش و خدمات مشترکین برق استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده برق که به فاکتور‌هایی مانند هزینه سوخت، تبدیل انرژی در نیروگاه‌های انتقال برق، شرکت‌های توزیع و هزینه‌های توزیع برای خدمات مشترکین وابسته است در کشورهای توسعه یافته بسیار بیشتر از ایران است.

حسن‌پور با تاکید بر مدیریت صحیح مصرف برق گفت: این امر باید در تمام بخش‌ها اعم از خانگی، کشاورزی و صنعت مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از بروز برخی مشکلات و نارسایی‌های احتمالی در زمینه خدمات‌رسانی در بخش برق جلوگیری کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار