آیین مذهبی -معنوی استقبال از ماه مبارک رمضان با استقبال پر شور شهروندان و به همت شهرداری اردبیل در مهدیه بزرگ اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۶۰۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 18 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله دکتر سید حسن عاملی در این مراسم تصریح کرد:رمضان فرصتی برای خودسازی انسان‌ها است که باید با عمل به دستورات الهی انجام گیرد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان پروردگار متعال با نظر رحمت خود به بندگان می‌نگرد و از همین رو مومنین و متدینین باید با استفاده از این فرصت مناسب با عمل به دستورات الهی در عرصه خودسازی بیشتر فعالیت کنند.

نمانیده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار کرد: در این ماه انسانها باید روزه‌داری را در همه جوانب و اعضا جوارح خود تمرین کنند تا در تمام سطوح زندگی به یاد این ماه در انجام عمل خیر و دوری از منکر پیشتاز باشند.

عاملی بیان کرد: پروردگار متعال در قرآن کریم میفرماید «من روزه‌داری را برای به مشکل انداختن شما نگذاشتم بلکه با این روزه‌داری قصد تطهیر شما را داشته و بدین گونه نعمت خود را بر بندگان تمام کنم تا از اهل شکر باشید».

امام جمعه اردبیل با باین که ماه رمضان ماه تقوا و پرهیزگاری است افزود: در جامعه ای که تقوا نباشد آسیب های اجتماعی رواج یافته و کرامت انسانی خدشه دار خواهد شد.

وی ضمن تشریح فضیلت های این ماه مبارک به شهروندان بیان کرد: طهارت و استغفار لازمه وارد شدن به این ضیافت الهی است.

شهردار اردبیل نیز در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و خوش آمد گویی به میهمانان و مدعوین این آیین معنوی گفت: امسال سومین سال است که با حضور پرشور شهروندان به استقبال ماه مبارک رمضان می رویم .

لطف اللهیان همچنین با آرزوی تداوم عزت، صحت، سلامتی و قبولی طاعات و عبادات شهروندان تصریح کرد: اگر توفیقی در مجموعه شهرداری اردبیل شده است با همت و مشارکت شهروندان و تلاش کارکنان این مجموعه بوده است.

گفتنی است در انتهای این مراسم که با حضور پرشکوه مردم برگزار شد از چهره‌های برتر قرآنی استان به صورت ویژه تجلیل شد.















 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار