خطیب جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تاکید کرد که در ماه رمضان هیچ اداره ای حق ندارد از بیت المال سفره افطاری باز کند.
کد خبر: ۶۰۷۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 18 May 2018

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل فاجعه فلسطین را ناشی از حاکمیت حکام ناصالح کشورهای مسلمان دانست و گفت: وقایع امروز و اقدامات جنایت بار ترامپ ناشی از چراغ سبز حکام ناصالح برخی کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس در سال ۱۹۹۵ در کنگره مصوب شده بود، تصریح کرد: در این مدت هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا جرات عملی کردن آن را نداشت اما هم اکنون به خاطر وجود امثال بن سلمان، ترامپ جرات اجرا پیدا کرد.

ترامپ با ناکارآمدی سران ناصالح عربی جرات پیدا کرده است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همراهی ویژه مفتیان عربستان با بن سلمان در اعلام اینکه حماس سازمان تروریستی است و خشونت در اسرائیل بر علیه صهیونیست ها حرام است را محکوم و آن را یک فاجعه برای فقه وهابی دانست.

وی افزود: ترامپ با انتقال سفارت عملا اعلام کرد که بیت المقدس، ملک یهودی است و مسلمان ها غاصب هستند و بدین گونه جای مالک و غاصب را عوض کرد. در حالی که روی همین عقیده ۷۰ سال خون ریخته شده است.

عاملی برقراری ارتباط و ایجاد سفارت از سوی برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل را خیانت به آرمان های فلسطین و مسلمان ها برشمرد و اضافه کرد: یک دولت به ظاهر مسلمان در منطقه ۶۰ درصد سوخت وانرژی اسرائیل را تامین می کند و این روزها خیز برداشته که در اسرائیل سفارت باز کند.

وی با اشاره به نشست فوق العاده امروز سازمان همکاری های اسلامی در استانبول با حضور رئیس جمهور ایران تاکید کرد که این نشست نباید تشریفاتی و برای تخلیه خشم و غضب مسلمان ها باشد.

سوم خرداد برای مردم ایران روز مقاومت ملی است

نماینده ولی فقیه در استان به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: سوم خرداد برای ما روز مقاومت ملی است.

وی با اشاره به وقایع آن دوره متذکر شد: صدام تجهیزات کاملی از حامیان غربی خود دریافت و در خرمشهر انبار کرده بود و نیروی عظیمی را بسیج کرده و رجز می خواند، چنانچه اسارت ۲۰ هزار عراقی تاکیدی بر این واقعیت بود، لذا آزادی خرمشهر به تعبیر حضرت امام (ره) کار خدا بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین با اشاره به نامه اخیر ارسال شده به معاون اول رئیس جمهور در خصوص وضعیت نامناسب و نگهداری منطقه باستانی «شهر یری» مشگین شهر بیان داشت: در این نامه از وی خواستیم به مظور تبدیل شدن محوطه «شهر یری» به بزرگترین سایت موزه ایران و ثبت در فهرست میراث جهانی، اعتبار لازم را تامین شود.

وی با بیان اینکه جهانگیری در جواب نامه از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواسته با هماهنگی رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، اعتبار مورد نیاز تامین و مشکل این اثر مهم تاریخی حل شود، ادامه داد: از اقدام عاجل معاون اول رئیس جمهور تشکر می کنیم و از مسئولان استان می خواهیم این دستور را به جد پیگری کنند.

ادارات با پول بیت‌المال افطاری ندهند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با انتقاد از عدم تامین آب شرب قشلاقات اصلاندوز، خواستار اقدام سریع مسئولان مرتبط برای تامین آب مورد این منطقه شد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حال مردم از سوی کسبه و بازاریان این استان و پرهیز از هرگونه اجحاف و گران فروشی افزود: در ماه رمضان هیچ اداره ای حق ندارد از بیت المال سفره افطاری باز کند.

امام جمعه اردبیل در عین حال از تعهد خیرین مدرسه ساز استان اردبیل برای احداث ۲۷ مدرسه با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار در مناطق محروم قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار