گران‌ترین ازدواج‌ها مربوط به چه شخصیت‌هایی است؟

به گزارش تابناک اردبیل، امروزه افراد ثروتمند و مشهور تمایل زیادی دارند تا مراسم ازدواجشان بسیار مجلل، شیک و با هزینه‌های گزاف برگزار شود. همانطور که تا به حال مشاهده کرده‌ایم در اغلب اوقات مراسم‌های مجلل مربوط به خانواده‌های سلطنتی بوده است، اما در این میان افرادی که از شهرت خاصی برخوردارند و جزو خانواده‌های سلطنتی نیستند هم سعی کردند تا ازدواج‌های باشکوهی را به خاطره‌ها بسپارند!

در این گزارش به هفت مراسم ازدواج که در تاریخ به گران‌ترین مراسم‌ها شهرت یافته است اشاره می‌کنیم، با این توضیح که گرانی این مراسم تنها مربوط به هزینه بالای لباس و یا دسته گل عروس نیست بلکه تعداد میهمانان و منوی غذا در بالا بردن هزینه‌های چنین مراسمی نقش بسزایی داشته است.

۱- ازدواج مارگارت یورک و کارل بولد

در سوم جولای ۱۴۶۸ در شهر دم بلژیک جشن ازدواج مارگارت و چارلز ۱۰ روز به طول انجامید و در ۲۳ همان ماه در شهر بروکسل نیز مراسم ازدواج مجددی برگزار شد. در این مراسم از تمامی مسئولان ارشد در هر زمینه‌ای برای طراحی لباس، ساخت زیورآلات، آراستن خیابان‌ها و ساخت سلاح استفاده شد تا در کوتاه‌ترین مدت در جهت آمادگی مراسم اقدام نمایند.

۲-ازدواج خدیجه اوش و اوا و سعید گوهری ریف

میخائیل گوهری ریف، مالک شرکت نفتی در روسیه به مناسبت ازدواج پسر ۲۸ ساله اش جشن بی‌سابقه‌ای در روسیه با حضور ۶۰۰ میهمان برگزار کرد. دلیل اصلی زرق و برق و درخشش این مراسم حضور ستاره‌های هالیوودی بود که در حدود ۵ میلیون یورو هزینه داشت. کیک ۲ متری که جابجایی آن به چند نفر نیاز داشت از دیگر جاذبه‌های این مراسم بود.

لباس عروس از یک خانه مد نام آشنا در فرانسه سفارش و با جواهرات تزئین شده بود. این لباس در حدود ۲۵ کیلو بود. تاج عروس نیز با سنگ‌های بسیار قیمتی ارزش بالایی داشت.

۳-ازدواج پرنس چالز و پرنسس دایانا

ازدواج چالز، شاهزاده ولز و دایانا فرانسیس اسنسر در ۲۹ جولای ۱۹۸۱ در کلیسای سنت پاول لندن انگلیس با حضور ۳۵۰۰ میهمان برگزار شد.

این ازدواج «ازدواج قرن» نام گرفت. به گفته کارشناسان، بالغ بر ۷۵۰ میلیون نفر از طریق رسانه‌های تلویزیونی پخش زنده مراسم را دنبال می‌کردند. پس از کلیسا، عروس و داماد جوان به کاخ باکینگهام رفتند و از ۱۲۰ نفر میهمان به صرف شام پذیرایی شد. این روز در انگلیس روز ملی نام گرفت و در تقویم این کشور ثبت شد. خزانه داری انگلیس هزینه این مراسم را ۲ میلیون ۸۵۹ هزار پوند گزارش کرد.

۴- ازدواج شیخ محمد بن زاید آل نهیان و شاهزارده سلما

مراسم ازدواج شیخ محمد، ولیعهد ابوظبی و نایب فرمانده کل قوای مسلح امارات متحده عربی در سال ۱۹۸۱ برگزار شد. این مراسم که هفت روز به طول انجامید و ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برداشت در یک استادیوم ۲۰ هزار نفره برگزار شد. پذیرایی از میهمانان تنها به ساکنان ابوظبی ختم نمی‌شد بلکه شام عروسی با اسب‌های تازه نفس برای شهروندان شهر‌های دیگر امارات برده شد. همچنین ۲۰ شتر که با سنگ‌های قیمتی تزئین شده بود مهریه عروس خانم بود.

۵-شاهزاره آرتور و کاترین آراگون

کاترین، ۱۵ ساله با آرتور، شاهزده ۱۱ ساله و بیمار ولز که وارث تاج و تخت بود ازدواج کرد. این ازدواج به دلیل بیماری شاهزاده تنها ۶ ماه دوام داشت و بعد از فوت آرتور، شاهزاده با هزینه کم و آینهد نامشخص بیوه باقی ماند. اما در آن زمان مراسم ازدواج این دو که یک هفته طول کشید، بسیار پر زرق و برق و هزینه بردار بود.

۶-ماری آنتوانت و لوئی شانزدهم فرانسه

مراسم ازدواج شاهزاده اتریشی و پادشاه فرانسه در ۱۹ آوریل ۱۷۷۰ برگزار شد. کارشناسان پس از محاسبه هزینه‌های دقیق این مراسم به این نتیجه رسیدند که ازدواج این دو در زمان خودش بسیار لوکس و مجلل و پر هزینه بوده است. ماری آنتوانت، شاهزاده اتریشی با ۵۷ خدمه وارد فرانسه شد تا در جشن بزرگی به همسری لویی شانزدهم فرانسه درآید.

۷-مراسم ازدواج سلطان عبدالمالک

در ۹ آوریل ۲۰۱۵ سلطان عبدالمالک، پسر سلطان حاج حسن بولکیا با دختر ۲۲ ساله از نواده‌های خانواده بولکیا ازدواج کرد. مراسم آن‌ها در یک قصر طلایی و بسیار مجلل بود. لباس عروس از طلا و دسته گل او از سنگ‌های قیمتی، کفش عروس نیز با الماس و جواهر و گردنبند و تاج عروس نیز با زمرد و سنگ‌های بسیار گران قیمت تزئین شده بود.

در این میان مراسم شب گذشته شاهزاده هری نوه ملکه انگلیس و مگان مارکل بازیگر آمریکایی ۴۲.۸ میلیون دلار هزینه برد که بیشتر این پول صرف تدابیر امنیتی مراسم شد. این مراسم در حالی در زمره پرهزینه‌ترین ازدواج‌ها قرار گرفت که بخش زیادی از شهروندان انگلیسی در فقر به سر می‌برند.