امعاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: میزان ازدواج در اردبیل به دلایل مختلف رو به کاهش بوده که باید ریشه یابی و برای رفع آن برنامه ریی شود.
کد خبر: ۶۰۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ 20 May 2018

به گزارش ایرنا، علی نواداد روز یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان اردبیل افزود: با وجود روند کاهشی ازدواج این استدلال که طلاق در حال افزایش بوده و از هر چهار ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می شود هم استدلال صحیحی نیست.

وی با ابراز گلایه از برخی آمارها درباره ازدواج و طلاق در استان اردبیل گفت: نباید در ارایه آمارها، آمار ازدواج و یا طلاق سال های قبل را نیز دخالت داد چرا که نگرانی‌های بیشتری را در بین مردم ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: آمارها باید دقیق باشد زیرا که بدون آمار دقیق نمی‌توان برنامه‌ریزی دقیقی در کاهش میزان طلاق و افزایش ازدواج داشت .

وی با بیان اینکه مقایسه نرخ ازدواج با طلاق صحیح نیست، افزود: باید نرخ طلاق با در نظر گرفتن جمعیت و سن ازدواج مقایسه شود.

او رفع موانع ازدواج، تحکیم بنیان خانواده، جذب جمعیت در روستا ها و شناسایی اولویت استانی را از جمله سیاست های کلی جمعیت برشمرد و افزود: نهاد های فرهنگی در افزایش ازدواج و کاهش طلاق در استان باید مشارکت کنند.

در این جلسه هریک از مدیران مربوطه راهکارهای خود را برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق بیان کردند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار